مهارت افزایی در حوزه فنی و حرفه ای باید با کیفیت و متناسب با بازارهای جهانی باشد/  صنایع دستی ظرفیت بزرگی برای ایجاد اشتغال است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در آموزش های فنی و حرفه ای افراد با حداقل زمان می توانند بهترین مهارت را کسب کنند و در جامعه برای اشتغال خود از آن استفاده کنند، گفت: مهارت افزایی در فنی و حرفه ای با کیفیت و متناسب با بازارهای جهانی باشد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان فنی و حرفه ای استان ایلام،  با تبریک اعیاد ذی الحجه و میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: بر اساس روایتی از امام صادق(ع) انسان وقت خود را برای چهار کار تقسیم کند، بخشی از وقت خود را برای ارتباط با خدا، بخش دوم برای تامین نیازها و معاش، بخشی هم برای ارتباط با دوستانی که عیب های شما را به شما می گویند و بخش دیگر نیز هم برای تفریحات سالم است.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی کار کردن برای تامین معاش خود و خانواده در ردیف جهاد در راه خدا با دشمنان اسلام قرار دارد، افزود: کسی که تلاش می‌کند که معیشت خانواده خود را از راه حلال تامین کند، همانند کسی است که در راه خدا با دشمنان می‌جنگد و شمشیر می‌زند.

 

وی با بیان اینکه همانگونه که انسان نیاز به تامین معیشت، ارتباط با خدا و ارتباط با دوستانی که راهنمای او هستند، دارد به  تفریحات سالم نیز نیاز دارد، افزود: تفریحات سالم موجب نشاط و شادابی در انسان می شود و زمینه ساز انرژی در انسان برای انجام سایر امور اصلی در انسان می شود.

 

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته فنی و حرفه ای، ابراز کرد: این هفته فرصتی برای معرفی سازمان به کسانی است که باید آنرا بشناسند، طیف تحصیل‌کرده ما به فراگرفتن مهارت  نیاز دارند، بعضی از رشته‌های دانشگاهی فقط برای تدریس یا تحقیق به درد می‌خورد و کاربرد این رشته ها، کاربرد مهارتی نیست که در جامعه اشتغال زا باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: برخی از رشته‌هایی هم که داریم می‌تواند در تحصیلات دانشگاهی منتج به مهارت‌افزایی شود، ولی متأسفانه چنین ظرفیت هایی خیلی قوی نیست، طبیعتاً اینجاست که نقش فنی‌حرفه‌ای مشخص می‌شود که افراد با حداقل زمان می توانند بهترین مهارت را کسب کنند و در جامعه برای اشتغال خود از آن استفاده کنند.

 

وی  تصریح کرد: در آموزش های فنی و حرفه ای می تواند فرد متناسب با استعدادی که دارد تحت آموزش های لازم قرار گیرد و با توجه بازار کاری که الان داریم مشغول به کار و درآمدزایی برای خود خانواده شود، روحیه جهادی و توجه به کارها و فعالیت های دانش بنیان می تواند تحول بزرگی را در زمینه اشتغال ایجاد کند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: استان ایلام پیشینه قوی در حوزه صنایع دستی و بومی دارد که می تواند با آموزش آن، زمینه اشتغال افراد جویایی کار را فراهم کرد و باید فرهنگ کار را در استان ترویج داد که در این صورت تمام افراد خانواده در درون خانواده مشغول  فعالیت و درآمدزایی شوند و نقش فنی و حرفه ای در  زمینه مهارت آموزی در این بخش بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: مربیان رشته ها هم نیز باید تلاش کنند که مهارت افزایی را به خوبی به کارآموزان آموزش دهند که تولیدات کارآموزان نیز قابل رقابت در سطح جهانی باشد و زمینه جهانی شدن و تولید و صادرات محصولات فراهم شود چرا که کیفیت ارائه کار نقش مهمی در استقبال بازارهای جهانی از محصولات تولیدی دارد.

 

وی  بیان کرد: کار تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای افراد جویای کار در استان در راستای آشنایی و آگاه شدن از مهارت های ارائه شده در سازمان فنی و حرفه ای بسیار مهم است  و  بر این اساس می توان با جذب نیروهای جویای کار در رشته های متناسب با استعداد خود، وارد بازار کار شده و نیازهای جامعه را نیز برطرف کرد.

کد خبر 1197973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha