راه اندازی کارگاه آموزشی ویژه نابینایان و افراد معلول در زاهدان

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای سیستان وبلوچستان از راه اندازی کارگاه آموزشی برای افراد دارای معلولیت و یک مرکز آموزش الکترونیکی ویژه نابینایان و کم بینایان در زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «جلیل شهریاری» در آیین افتتاح کارگاه آموزشی ویژه نابینایان در اولین روز هفته ملی مهارت بیان داشت: این کارگاه آموزشی برای ایجاد خودباوری اجتماعی و  مهارت آفرینی برای گروه هدف نابینایان افتتاح شده است.


مدیرکل سازمان آموزش فنی وحرفه ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یک مرکز آموزش الکترونیکی ویژه نابینایان و کم بینایان راه اندازی شده است، ادامه داد: این مرکز آموزشی به دستگاه های برجسته نگار هوشمند مجهز است  که در این مرکز، آموزش های منجرب به اشتغال ارائه می شود.

 

شهریاری با اعلام اینکه 47 نفر از معلولان در سال گذشته و 17 نفر در سال جاری تاکنون، آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند، خاطرنشان نمود: روش، نوع و رشته آموزش به معلولان نسبت به دیگر گروه هدف متفاوت بوده و رشته آموزشی، منطبق با توانایی و استعداد معلولان است.

 

وی با بیان اینکه رشته آموزشی با مشورت با بهزیستی انجام می شود، افزود: باید مربی مجهز به روش آموزشی مجهز باشد که آموزشی های مهارت را به معلولان منتقل کند.

 

مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای سیستان و  بلوچستان خاطرنشان کرد: یک مربی برای دادن آموزش های فنی و حرفه ای به نابینایان، آموزش های لازم را فرار گرفته است.

کد خبر 1198170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha