وعده سرپرست وزارت کار برای صادرات محصولات سیمانی استان مرکزی

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارخانه‌های سیمان استان مرکزی دسترسی به معادن خوبی دارد، گفت: امید است که بتوانیم هزینه تمام شده کارخانه‌ها را کاهش و بازار صادراتی متنوعی را برای سیمان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد زاهدی وفا» امروز جمعه(31 تیر ماه) در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی ساوه و زرندیه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدیدهای انجام شده از کارخانجاتی همچون سیمان گفت: کارخانه سیمان جزو کارخانه هایی است که فناوری خیلی خوبی داشته و تقریبا نزدیک به ظرفیت اسمیس در حال تولید است و هم خط تولید سیمان خاکستری و هم تولید سیمان سفید.

 

 سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این کارخانه طرح هایی را در درست اقدام دارند، که بتوانیم به ظرفیت اسمی برسیم، افزود: بعد از رسیدن به ظرفیت مطلوب بتوانیم انواع جدید سیمان را تولید بکنند.

 

وی با بیان اینکه این کارخانه دسترسی به معادن خوبی دارد، ادامه داد: امید است که بتوانیم هزینه تمام شده کارخانه را کاهش دهیم و بازار صادراتی متنوعی را برای سیمان داشته باشیم.

 

این مقام مسئول در ادامه به اشاره به اینکه نوسانات قیمت بازار در کشور یکی از مشکلاتی است که کارخانه‌های سیمان با آن مواجه هستند، ادامه داد: باید با برنامه ریزی نوسانات بازار قیمت را تنظیم و شرایط را به ثبات برسانیم تا بتوانند برنامه ریزی سالانه ای برای تولیداتشان داشته باشند.

 

زاهدی وفا با بیان اینکه دومین بازدید از یک واحد داروسازی دانش بنیان بود گفت: انتظار می رود در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بتوانیم محصولات جدیدی را به بازار معرفی کنیم.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امید است بتوانیم تولید مونومر که جزو محصولات اولیه دارویی و یک داروی استراتژیک برای کشور محسوب می شود را افزایش داد و از نظر ماده اولیه نیز به خودکفایی برسیم و واردات ماده اولیه را کاهش دهیم.

 

وی در خصوص صنایع استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های صنعتی کشور است و یک شبکه خوبی از کارخانجات در این استان شاهد هستیم. برخی صنایع استان استراتژیک بوده و حلقه ها و شبکه های صنعت را تکمیل می‌کند و همیشه مورد توجه بخش تولید و صنعت کشور نیز بوده است.

کد خبر 1198420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha