تصویب ۲۲۰ طرح اجرایی در استان مرکزی همزمان با سفر هیات دولت

آیت الله رئیسی از تصویب ۲۲۰ طرح اجرایی در استان مرکزی در سفر هیات دولت به استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله  سید «ابراهیم رئیسی» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی که در پایان سفر یک روزه هیات دولت به استان برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از 220 طرح برای اجرایی شدن در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی، تصویب شده است گفت: از این تعداد  ۵۰ طرح در حوزه های زیر بنایی، ۳۹ طرح در حوزه آی و خاک و کشاورزی، ۶۵ طرح فرهنگی، آموزشی و ورزشی، ۲۰ طرح تکمیل بیمارستان ها و مراکز درمانی، ۹ طرح اشتغال به صورت خاص، ۸ طرح در حوزه صنعت و معدن، ۲۳ طرح در حوزه مسائل رفاهی و اجتماعی و ۱۰طرح هم در حوزه های انتظامی و قضایی است.

 

رئیس‌جمهور  افزود: مجموعه این طرح ها هم در حوزه راه و شهرسازی درمان و مسائل مختلف مطرح است و رسانه ها بهترین افراد برای پیگیری مصوبات هستند که از روند چگونگی اجرا شدن این طرح ها اطلاع پیدا کرده و اطلاع رسانی کنند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای اینکه مصوبات سفر ضمانت اجرایی داشته باشد در مرکز علاوه بر وزیر مربوطه، معاونت اجرایی مسئولیت پیگیری را بر عهده دارد و در استان ها نیز استاندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی مسئولیت را بر عهده دارند.

 

آیت الله رئیسی اضافه کرد: پیگیری و اطلاع رسانی اصحاب رسانه به شکلی باشد که مردم به صورت محسوس نتایج را مشاهده کنند.

 

رئیس جمهور ددر خصوص بازگشت دفاتر شرکت‌های بزرگ استان مرکزی از تهران به استان، ادامه داد: اینکه شرکت ها در تهران دفاتری داشته باشند سیاست خوبی است اما فقط باید در حد یک دفتر برای پیگیری مسایل باشد. حضور این دفاتر در تهران هزینه‌بر است و بحث انتقال آنها حتما پیگیری می‌شود چرا که انتقال این دفاتر بر درآمدهای استان مرکزی نیز تاثیرگذار است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت پنجم مرداد و روز اراک، بیان کرد:روز اراک در تاریخ کشور روز مقاومت، ایثار و شجاعت مردم این شهر است این روز یادآور شهامت، شجاعت و مقاومت مردم استان مرکزی است که به همین سبب این روز را در پنجم مرداد گرامی می‌داریم.

 

رئیس جمهور به عملیات غرور آفرین رمضان و نقشی که رزمندگان استان مرکزی در آن ایفا کردند اشاره کرد و گفت: استان مرکزی در این عملیان شهدایی را تقدیم انقلاب و ارزش های آن کرد و علاوه بر آن نقش استان مرکزی در عملیات مرصاد که به مقابله با منافقین  پرداختند نیز قابل توجه است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه کارخانجات و صنایع استان مرکزی نیز نقش مهمی در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی داشتند، ادامه داد: شرکت ها و صنایع بزرگ اراک نقش بسزایی در حوزه پشتیبانی و فنی و صنعتی داشتند و همین مهم سبب شد دشمن این شرکت ها را مورد هدف قرار دهد و شماری کارگر را به شهادت برساند.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه شاید بهتر بود که در سفر به استان مرکزی به همه شهرستان‌ها سرکشی کنیم، ادامه داد: شرایط کرونایی و شرایط کاری بنده اجازه این سفر را نداد که امیدواریم در سفر آینده به شهرستان‌ها سفر کنیم و با مردم از نزدیک دیدار و گفت و گو داشته باشیم.

 

ایشان در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده قبل از سفر به استان بیان کرد: نیازها و مشکلات استان از قبل بررسی شد و با نگاه به اولویت‌ها، تصمیمات، اخذ و در شورای اداری استان اعلام شد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه ۲۲۰ طرح در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی در این سفر قطعی شده است، ادامه داد: اجرای این طرح ها اعتبارات زیادی را می‌طلبد اما با توجه به ضرورت باید اجرا شوند.

 

ایشان با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت های بزرگ صنعتی برای اشتغال و کارآفرینی دارد، ادامه داد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته از برخی صنایع، دریافتیم که از جمله مشکلات این شرکت ها سرمایه در گردش است، و این واحدها باید سرمایه در گردش داشته باشند تا بتوانند اهداف خود را دنبال کنند.

 

آیت الله رئیسی بر جلوگیری از واردات کالاهایی که در داخل می توان تولید کرد تاکید کرد و گفت: این مهم در رونق تولید موثر است و استان مرکزی ظرفیت های خوبی را در بخش تولید ماشین آلات دارد. تولید ماشین آلات کار راحت و سبکی نیست و اینها این ماشین آلات را مونتاژ نمی‌کنند بلکه تولید انجام می‌دهند که مهم قابل تحسین  است و باید از آن حمایت شود.

 

وی با تاکید بر اینکه خصوصی سازی باید به درستی انجام شود و در اصل کار خوبی است، بیان کرد: خصوصی سازی سیاست نظام است، اما باید درست انجام شود. در این خصوص در سطح کشور اقدامات خوبی انجام شده و انتظار است استان نسبت به صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل رشد جهشی داشته باشد.

کد خبر 1198554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha