استمرار سیر صعودی ابتلا به کرونا در گلستان/ ۲۴۶ نفر بستری هستند

گلفیروزی گفت: با استمرار سیر صعودی شیوع کرونا در گلستان، آمار بیماران بستری در استان به ۲۴۶ نفر افزایش یافت.

«سعید گلفیروزی» امروز (شنبه ۱مرداد) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پیک هفتم شیوع کرونا از سه هفته گذشته در استان آغاز شده و در این مدت مراجعات سرپایی و مبتلایان بستری شده به کرونا در گلستان افزایش یافته است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: در حال حاضر ۲۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که این آمار نسبت به هفته گذشته که بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۸نفر آنها وخیم است و به ونتیلاتور متصل هستند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر تزریق واکسن کرونا از سوی مردم استان، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و تست کرونا در مراکز منتخب و شبانه‌روزی انجام می شود.

 

وی گفت: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، شهرستان ترکمن به دسته شهرستان‌های بسیار پرخطر به لحاظ شیوع کرونا پیوست و به رنگ قرمز درآمد.

 

گلفیروزی افزود: آق قلا تنها شهرستان گلستان است که به لحاظ شیوع کرونا وضع عادی دارد و در نقشه آبی رنگ است.

 

وی ادامه داد: شهرستان‌های گرگان، علی آباد کتول، کلاله، کردکوی، گالیکش، مینودشت و مراوه تپه جز شهرستان‌های پرخطر هستند و به رنگ نارنجی درآمده اند وشهرستان‌های به نسبت پرخطر و زرد رنگ در نقشه کرونایی گلستان نیز گنبدکاووس، آزادشهر، بندرگز، رامیان و گمیشان است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: مردم استان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا این پیک کرونا هم کاهش پیدا کند

کد خبر 1198683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha