ویژه برنامه های گرامیداشت ۵ مرداد در کرمان اعلام شد/ ۲۰۰ نفر از جوانان یاوران نمازجمعه شدند

رئیس ستاد نمازجمعه کرمان با اعلام ویژه برنامه های گرامیداشت ۵ مرداد گفت: طی دوران کرونا ۲۰۰ نفر از جوانان به عنوان اعضای افتخاری ستاد، یاوران نمازجمعه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مهدی صدفی، شنبه(اول مرداد) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالگرد اقامه نخستین نمازجمعه تهران در پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ گفت: در دو سال اخیر با وجود کرونا اما برنامه های متعددی درباره نمازجمعه در بخش های مختلف اجرا شد‌.

 

 

 

رئیس ستادنمازجمعه کرمان افزود: در سال ۹۹ فقط ۱۴ نمازجمعه و سال گذشته ۳۴ نمارجمعه داشتیم اما سعی کردیم در زیرساخت ها و فعالیت های عمرانی که در راستای تمهیدات لازم برای برگزاری نماز جمعه است ورود کنیم.

 

 

 

وی در همین زمینه از عملیات احداث فاز دوم مصلی امام علی علیه السلام خبر داد که سالها مشکل داشته اما به همت نماینده ولی فقیه پیگیری و هم اکنون  تا مرحله مسقف کردن پیش رفته و در مجموع هفت هزار و ۴۰۰ مترمربع فضا دارد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار میلیارد تومان برای این امر هزینه شده که تا تکمیل کامل از جمله اتمام سقف و معماری و زیباسازی فضا نیازمند ۱۰ میلیارد تومان دیگر است؛ راه اندازی "مهد جمعه" را از دیگر اقدامات خواند.

 

 

 

صدفی از جذب قریب به ۲۰۰ نفر از جوانان به عنوان یاوران نمازجمعه خبر داد و افزود: مسابقات مختلف فرهنگی، برگزاری برنامه با مشارکت دستگاه هایی که عضو ستاد نمازجمعه هستند؛ راه اندازی میز  خدمت، غرفه مشاوره، فعالیت های مهد جمعه از دیگر اقدامات است.

 

 

 

وی در ادامه با اعلام برنامه های گرامیداشت سالگرد اقامه اولین نمازجمعه به بازخوانی و تبیین نقش نمازجمعه، تجدید میثاق با شهدا، نمایشگاه عکس از عملکرد ستادنمازجمعه، دیدار اعضای ستاد با خانواده خانواده خادمین نمازجمعه که از دنیا رفتند، تجلیل ار پیشکسوتان نمازجمعه اشاره کرد.

 

 

 

صدفی هماهنگی با دستگاه های عضد ستاد جهت ترویج فرهنگ نمازجمعه، برپایی یادمان خادمان مرحوم، برگزاری مسابقه ایده پردازی در خصوص ترویج امر نمارجمعه، مسابقه تفسیر سوره جمعه و ادای احترام به مرقد آیت الله جعفری، نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید کرمان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد.


 

کد خبر 1198696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha