مراسم عزاداری محرم در فضای باز برگزار شود

گیل‌چالانی خواستار برگزاری عزاداری های محرم ترجیحا در فضای باز شد و گفت: برگزاری مراسم در فضای پوشیده ملزم به رعایت استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب وغیره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «غلامرضا گیل‌چالانی» در جلسه ستاد مقابله با شیوع بیماری کرونا با اشاره به وضعیت قرمز و نارنجی برخی از شهرستانها و وضعیت زرد شهرستان ماسال اظهار کرد: ۲ بیمار کرونایی در بیمارستان رسالت ماسال بستری هستند.

 

فرماندار ماسال عادی انگاری و سبک شمردن ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را سبب افزایش این بیماری عنوان کرد و افزود: واکسیناسیون باید انجام شود و بازدید های میدانی در خصوص رعایت موازین بهداشتی صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی می‌تواند بر آگاهی بخشی خطر ویروس کمک کند گفت: اطلاع رسانی و فضا سازی محیطی مبنی بر افزایش ویروس کرونا در اسرع وقت انجام شود.

 

 

گیل‌چالانی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و نیز  افزایش کووید ۱۹ تصریح کرد: هیات امنای مساجد و مسئولین حسینیه ها بر رعایت شیوه نامه ها نظارت مستمر داشته باشند.

 

فرماندار ماسال بیان کرد: برگزاری مراسمات ترجیحا در فضای باز صورت گیرد و برگزاری مراسم در فضای پوشیده ملزم به رعایت استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب ، باز بودن درب ها و ضد عفونی مستمر سطوح مشترک، پذیرایی باظروف یکبار مصرف  وغیره است.

 

وی عنوان کرد: نظارت بر واحدهای صنفی، گردشگری بوم گردی، هتل ها و مجتمع های گردشگری افزایش یابد و پایگاه واکسیناسیون سیار در سطح شهرستان مستقر شود.

 

رئیس ستاد مقابله با کووید ۱۹ شهرستان بر ترغیب و اقناع سازی واکسیناسیون مردم تاکید و اظهار کرد: رعایت نکردن برخی  ازشیوه نامه ها و ساده انگاری باعث افزایش تعداد مبتلایان و در آخر منجر به وضعیت قرمز و اجرای محدودیت های فراوانی خواهد شد.

 

ویتزریق واکسن را یکی از اولویت های اصلی جلوگیری از شیوع بیماری بیان و خاطرنشان کرد: اگر به شرایط قرمز کرونایی برگردیم قطعا محدودیت های فراوانی صورت خواهد گرفت .

 

کد خبر 1199100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha