انتقال دو بيمار ايراني از بيمارستان هاي عربستان به تهران

دو زائر تهراني و قمي كه در بيمارستان هاي سعودي بستري و تحت درمان بودند به تهران منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رئيس بيمارستان مكه از انتقال دو زائرايراني كه در بيمارستان هاي ملك فيصل و النور مكه بستري بوده و تحت درمان قرار داشتند به تهران خبر داد.

 

دكتر طاهر درودي مدير عمليات بهداشتي و درماني حج 1401 با اشاره به اينكه اين دو زائر خانم و از استان هاي تهران و قم به سرزمين وحي  مشرف شده بودند، گفت: با انجام  آخرین هماهنگی ها اين دو بيمار با تيم پزشكي و تجهيزات و آمبولانس مجهز روز دوشنبه(3 مرداد ماه) به فرودگاه جده اعزام شدند و با پرواز هواپيمايي ايران اير به كشور انتقال يافتند. 

دكتر درودي با اشاره به اينكه درحال حاضر در بيمارستان هاي سعودي و بيمارستان جمعيت هلال احمر درمكه بيماري بستري نيست، افزود: فعاليت هيئت پزشكي حج و زيارت تا خروج كامل كاروان هاي زائران ايراني از عربستان ادامه خواهد داشت. 


وي افزود: از ابتدای عملیات حج تاکنون 460  نفر در بیمارستان  مكه بستری شده  و تحت درمان قرار گرفتند.  


مديرعمليات بهداشتي و درماني حج 1401 همچنين خدمات مختلف ارائه شده به زائران ایرانی در مراکز درمانی مدینه منوره  و مکه مکرمه از شروع عمليات حج امسال تاكنون را 212928 مورد اعلام كرد.


بگفته وي تعداد ویزیت ها در مطب های مجموعه های هتلی و مراکز درمانی مکه و مدینه 71795 مورد و تعداد ویزیت های تخصصی نیز 14000 مورد بوده است.


وي تعداد خدمات پاراکلینیکی، پرستاری، مددکاری و امداد و انتقال را نیز به ترتیب 8972، 35022 و 2809 مورد ذكر كرد و گفت:  203 مورد سونوگرافی و 429 مورد راديولوژي  و 6412 مورد آزمايش در بیمارستان مکه در حج امسال انجام شده و واحد داندانپزشکی نیز به زائران خدمات ارائه داده است.


بگفته وي تعداد فوتي هاي حج امسال تاكنون سه نفر، دو زن و يك مرد  مي باشد كه نسبت به حج هاي قبل كاهش يافته است.

کد خبر 1199843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha