نماز جمعه دژ مستحکم و نفوذناپذیر برای انقلاب، نظام و ملت ایران است

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه نماز جمعه جنبه عبادی و سیاسی دارد، گفت: این پایگاه مهم دژ مستحکم، شکست ناپذیر و نفوذناپذیر برای نظام، انقلاب، کشور و ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۷ مرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، به کلام نورانی از حضرت امام زین العابدین علیه السلام اشاره و اظهار کرد: امام سجاد(ع) همه ما انسان ها و مسلمانان را نصیحت فرمودند که «هر چه در توان دارید در مسیر تقوا حرکت کنید و دستورات خداوند را اجرا کنید»، چون انسان عاقل، خردمند، باهوش و با ذکاوت کسانی هستند که فرمان خدا را اجرا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انسان خردمند، انسانی با تقوا بوده که نماز خود را به موقع خوانده، روزه بگیرد، واجبات را انجام داده و از محرمات فاصله بگیرد، ولی انسان جاهل و نادان اهل تقوا نبوده و به دستورات خدا عمل نمی کند.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند همه ابزار لازم برای رسیدن انسان به بهشت و سعادت را در اختیار انسان قرار داده و همه خطرها را نیز برای انسان بازگو کرده و بهتر این است که انسان به سمت خدا رفته و اوامر و دستورات او را اطاعت و اجرا کند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: بسیاری از انسانها عواقب گناه و خطرها را می دانند، اما از گناه پرهیز نمی کنند و با اعمال و رفتار خود، به دین ضرر وارد می کنند که چنین افرادی فریب دنیا را می خورند و آنها را از ذکر خدا باز می دارد.

 

امام جمعه یاسوج افزود: دنیا بازیچه ای بیش نبوده و باید مراقب بود و مثل این است که بارانی از آسمان می بارد و گیاهان می رویند، شکوفه می دهند و رنگ های متنوع و متعدد و میوه های متعدد و متنوع انسان را مجذوب خود می کند، ولی بعد از مدتی همه اینها از بین می روند.

 

وی تاکید کرد: بهشت برای کسانی است که به خدا و همه انبیا الهی ایمان آورده و این فضل الهی و عنایت خداوند است.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که این حماسه جهانی و عالم گیر را به وجود آورد و عالم مولک و ملکوت را تحت تاثیر قرار داد، هدایت مردم به سوی دین خداوند، جلوگیری از انحراف و مقابله با بدعت ها بود.

 

امام جمعه یاسوج یکی از مراکز حفظ دین را قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام دانست و ادامه داد: خون اباعبدالله الحسین علیه السلام بود که اسلام را حفظ کرد و مقابله با بدعت ها، احیای سنت های الهی، مقابله با ستمگران و طاغوتیان در این راستا انجام شد.

 

وی تصریح کرد: عمل به فرمان الهی، امر به معروف و نهی از منکر، تعلیم اسلامی و جامعه بشری در راستای مبارزه با طاغوت بود که برای همه ما یک درس محسوب می شوند.

 

آیت الله حسینی گفت: قیام خونین و تاریخی عاشورا موجب حفظ، بقا و دوام دین مبین اسلام برای همیشه تاریخ شد. 

 

خطیب جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هیئت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد در آئین های عزاداری و سوگواری دهه نخست ماه محرم امسال به چند نکته مهم و اساسی شامل رعایت نظم، انضباط و شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از اشعار و مطالب پرمحتوا و پرهیز از ایجاد مزاحمت برای مردم توجه کنند. 

 

وی در ادامه، به دیدار ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این دیدار به مناسبت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و معظم له سخنان ارزشمندی را را بیان داشتند.

 

آیت الله حسینی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «نماز جمعه را استثنایی تر از از حج دانست»، گفت: این فرمایش مقام معظم رهبری به دلیل ویژگی هایی بود که نماز جمعه دارد که ذکر الله و حضور مردم در یک نقطه برای ذکر خداوند از جمله ویژگی های نماز جمعه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امروز در ۹۰۰ نقطه کشور نماز جمعه برگزار می‌شود، افزود: مردم با شعار واحد، عبادت واحد و قبله واحد در کنار هم قرار می گیرند و این نشان دهنده قدرت برای اسلام، مسلمین، انقلاب و کشور محسوب می شود.

 

وی آمیختگی عبادت و سیاست را از خصوصیات ویژه نماز جمعه دانست و اظهار کرد: نماز جمعه هم جنبه عبادی داشته و هم جنبه سیاسی دارد و انسان های زیادی بودند که در طول تاریخ عبادت بسیاری داشتند، ولی بصیرت سیاسی نداشتند و شمشیر آنها علیه اسلام به کار گرفته می شد.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اگر بصیرت نباشد، این عبادت در خدمت کفار، منافقین، شیاطین و استعمار قرار می گیرد؛ مثل امروز که مع الاسف کعبه که باید در خدمت اسلام و مسلمین باشد، در خدمت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بوده و از اهداف شیطانی استعمار و استکبار دفاع می کند.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه ثواب نماز جمعه در روایات فراوانی بیان شده، گفت: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام آمده «فرشتگان بر درب مصلی هایی که نماز جمعه اقامه می شود می نشینند و نام تک تک افرادی که وارد محل اقامه نماز جمعه می شوند را می نویسند، تا اینکه خطیب مشغول به خود به خطبه خوانی شود، خود نیز در نماز حضور دارند».

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از این پایگاه مهم وحشت دارند و به همین دلیل نیز به دنبال تضعیف آن هستند که به لطف الهی هرگز موفق نخواهند شد. 

 

آیت الله حسینی افزود: پایگاه نماز جمعه دژ مستحکم، شکست ناپذیر و نفوذناپذیر برای نظام، انقلاب، کشور و ملت ایران است. 

 

امام جمعه یاسوج گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد در شهرها، روستاها و مناطق عشایری این استان به هشدارها و تذکرهای ارائه شده از سوی ستاد مدیریت بحران و رسانه ها در مورد سیل توجه جدی داشته باشند تا میزان حسارت های جانی و مالی ناشی از آن در استان کاهش یابد.

کد خبر 1200848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha