افزایش صددرصدی تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس در سیستان و بلوچستان

لک‌زایی در نشست مشترک با استاندار و برخی مدیران استانی دستگاه های اجرایی از افزایش صد در صدی تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، میثم لک‌زایی در نشست مشترک با استاندار و برخی مدیران استانی دستگاه های اجرایی اظهار داشت: خوشبختانه در سایه پیگیری و نگاه بلند مسئولین ستادی و صف، تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس استان در سال ۱۴۰۱ به رقم ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال قبل افزایش صددرصدی دارد.


وی در تشریح برنامه‌ها و اقدامات مجموعه نوسازی مدارس استان بیان داشت: با حضور گسترده و جدی مجموعه های خیریه در سال ۱۴۰۰ رقم آورده خیرین ۲۱۴ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ تاکنون این رقم به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده و در نوع خود بی نظیر و چشمگیر است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد ۶۷۰۰ کلاس درس مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی شده اند و این فرآیند با توزیع ۳ هزار دستگاه اسپیلت و کولر آبی استمرار خواهد داشت.
لک‌زایی گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در بین مدارس استان توزیع شده و در سال جاری نیز بدنبال افزایش این رقم هستیم و  در کنار این مولفه، ۲ هزار دستگاه فتوکپی و پرینتر نیز در راستای تجهیز مدارس، تخصیص و توزیع شده است.

 

وی از تحقق صددرصدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ رقم این مصوبات ۲۲۰ میلیارد تومان بوده و درسال جاری به ۲۸۰ میلیارد رسیده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ سهمیه قیر اختصاصی به مجموعه نوسازی مدارس را دریافت کرده و بالغ بر ۲ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس عملی شده است.

 

لک‌زایی اظهار داشت: رقم تخصیص اعتبار ۴ میلیارد تومانی تجهیزات هنرستانی در سال ۱۴۰۰ ، در سال ۱۴۰۱ به ۵۰ میلیارد تومان رسیده و این مهم در حال انجام است.

 

وی گفت: تا قبل از مهر و شروع سال تحصیلی جدید ۸۰۰ کلاس درس ساخته و تحویل ادارات آموزش و پرورش استان خواهد شد و تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۸۰۰ کلاس درس دیگر نیز احداث خواهد شد و در نیمه اول سال ۱۴۰۲ پیش بینی ساخت ۷۰۰ کلاس درس را در دستور کار داریم.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان در پایان بیان داشت: از مجموع کلاس‌های درس ساخته شده در سیستان و بلوچستان یک سوم دولتی، یک سوم مشارکتی و یک سوم آن خیرساز است و از مجموع ۸ پروژه در حال ساخت در حاشیه شهر زاهدان، ۳ پروژه تا اول مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 1201003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha