اجتماع کودکان عاشورایی ویژه کودکان ۵ تا ده سال در کرمانشاه برگزار می شود

خیاط زنجانی،گفت: همزمان با آغاز ماه محرم، در سومین روز از این ماه، اولین اجتماع کودکان عاشورایی از سوی کانون پرورش فکری استان برگزار می‌شود.

محمد خیاط‌زنجانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم ،گفت:این اجتماع در سومین روز از ماه محرم، به نام حضرت رقیه(س) و از ساعت ۱۸:۴۵ روز دوشنبه دهم مرداد جاری در مسجد عمادالدوله شهر کرمانشاه اجرا می‌شود.

 

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه،افزود: در راستای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در میان کودکان، با هدف ترویج فرهنگ عاشورا،و گرامیداشت سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، به قیام امام حسین علیه السلام و جايگاه رفيع آن حضرت به عنوان رهبر نهضتی عظیم، تاثیر گذار، بسیار ارزشمند و نيز الگوگیری از قیام عاشورا در زندگي فردي و اجتماعي اشاره کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: همه کودکان و خانواده‌های کرمانشاهی می توانند برای شرکت در این برنامه شرکت و مراسم جانبی آن مداحی و مرثیه‌سرایی، هم‌خوانی سرود سلام فرمانده، قصه‌گویی است.

 

 

خیاط زنجانی،تصریح کرد: انتقال مفاهیم عاشورایی و تقویت باورهای کودکان و نوجوانان در عزاداری‌های ماه محرم و صفر و اجرای این مراسم معنوی باعث آشنا کردن کودکان با فرهنگ عاشورا و،فرهنگ ایثاروشهادت است.

کد خبر 1201059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha