احیای امربه معروف و نهی از منکر باید در راس برنامه ها قرار گیرد

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اهمیت احیای فریضتین امربه معروف ونهی از منکر در روایتی نقل شده از حضرت علی علیه السلام گفت: تمام اعمال نیکو حتی جهاد فی سبیل الله در برابر این فریضه مانند قطره ای در برابر دریای بیکران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « یونس مهدوی نیا» فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط مخصوص تذکرهای فردی به گناه های جزئی نیست، افزود: قیام برعلیه حکومت ستمگر و یا تلاش برای اصلاح ساختار یک جامعه و برپایی حکومتی که براساس حق و قرآن باشد از مصادیق معروف و منکر است.

 

وی با اشاره به اهمیت احیای فریضتین امربه معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: هرگاه در جامعه ای این فریضتین اجراء نشد، مرگ آن جامعه حتمی بوده است.

 

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان ادامه داد: امام حسین (ع) در مسند احیاگری دین خدا و در رخداد کربلا، تأثیر بسیاری از مفاهیم و معانی عالی برای بشریت تبیین کردند.

 

وی افزود: از جمله عواملی که در پیدایش قیام امام حسین(ع) در کنار دیگر عوامل نقش محوری دارد و به عنوان هدف اصلی قیام عاشورا عنوان شد، امر به معروف و نهی از منکر است که خود حضرت اباعبدالله(ع) نیز در اعلام مواضع صریح خود در وصیت‌نامه به برادرش محمد بن حنفیه، این حقیقت را بیان کرد: «ارید أن آمر بالمعروف و أنهی عن المنکر» می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

 

حجت الاسلام مهدوی نیا  با اشاره به اینکه بعد از رحلت حضرت رسول(ص) به تکلیف امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که شایسته بود، عمل نشد و فاسدان برجامعه مسلط شدند، ادامه داد: در چنین اوضاعی بود که امام حسین(ع) برای موضوع امربه معروف و نهی از منکر قیام کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: عاشورای حسینی برنامه احیاء گرانه ای نسبت به دین وجلوه های گوناگون آن دارد.
 

حجت الاسلام مهدوی نیا افزود: ماه های محرم و صفر فرصتی برای ترویج و نهادینه سازی معروف هاست که باید  مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان اظهار کرد: هنر این است که ما در این زمان از تاریخ، مسیر حق را بشناسیم و در آن مسیر حرکت کنیم؛ جریان عاشورا چراغ هدایت و نجات است و باید در این مسیر تلاش کنیم.

کد خبر 1201341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha