تاکید وزیر کشور بر اجرای آبخیزداری برای حفظ منابع آبی و خاکی/ خسارات ناشی از سیل جبران می شود

وزیر کشور گفت: نکته بسیار مهم بحث آبخیزداری است و اهمیت آن از چند بُعد اولاً حفظ منابع آبی و تغذیه آبخوان ها و دوم جلوگیری از روان آب هایی است که مردم را اذیت می کند و خساراتی به بار می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ احمد وحیدی، عصر یکشنبه(۹ مرداد) در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ویژه شهرستان رفسنجان گفت: کشور به طور گسترده تحت تاثیر سیل قرار گرفت.

 

 

 

وزیر کشور با اشاره به سیلابی شدن ۱۴۰ تا ۱۵۰ شهر در استان های زیادی از کشور؛ افزود: کرمان عزیز هم از این بارش ها بی نصیب نبود اما الحمدلله با پای کار بودن مدیران و دست اندرکاران کار مدیریت شد.

 

 

 

وی حجم وان آب ها در رفسنجان و ایجاد نگرانی در میان مردم را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: این سیل می توانست خسارت بیشتری به بار بیاورد اما با مدیریت کنترل شد و لازم می دانم از همه کسانی که پای کار بودند تشکر کنم.

 

 

 

وزیر کشور حضور مسئولین در کف میدان را موید خصوصیت نظام و انقلاب و از برجستگی های اخلاقی و انسانی و معنوی دانست که در کشور و استان کرمان موج می زند و ادامه داد: این در میدان بودن تا رفع نگرانی مردم ادامه یابد که مردم آرامش بیشتری داشته باشند.

 

 

 

وی با تاکید بر تخلیه فوری شهر از آب با استفاده از امکاناتی که وارد شهر شده؛ تصریح کرد: شهر باید به سرعت از آب تخلیه شود؛ با کار جهادی گل و لای از باغات برداشته شود که از اولویت های بسیار مهم است.

 


 

وزیر کشور اسکان اضطراری و موقت را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: این امر توسط هلال احمر انجام شده اما در صورت نیاز توسعه داده و باید کانکس تهیه شود و مشکل اسکان موقت با کمک صنایع بزرگ برطرف شود.
 

 

 

وی با تاکید بر استمرار کمک های معیشتی به خصوص در روستاهایی که ارتباط آنها قطع است؛ افزود: انواع خسارات اعم از احشام و وسایل زندگی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کمک می شود و مردم نگران نباشند‌.

 

 

 

وحیدی ادامه داد: کمک به باغات را نیز وزارت جهاد برآورد می کند اما نکته بسیار مهم بحث آبخیزداری است و اهمیت آن از چند بُعد اولاً حفظ منابع آبی و تغذیه آبخوان ها است؛ دوم جلوگیری از روان آب هایی که مردم را اذیت می کند و خساراتی به بار می آورد.

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه آبخیزداری باید جدی گرفته شود و در ۹۰ میلیون هکتار در کشور باید کار آبخیزداری انجام شود؛ گفت: اما نباید ابخیزداری را پیچیده کرد که با کمک مردم و گروه های جهادی می شود آن را انجام داد.

 

 

 

وزیر کشور از طرح مطالعاتی آبخیزداری در ۱۸ میلیون هکتار در کشور خبر داد و افزود: کمک به بحث آبخیزداری در این منطقه با استفاده از شرکت های معتبری که می توانند پشتیبانی کنند، انجام شود که این از مهمترین کارهایی است که باید در سطح ملی انجام شود.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: روان آب را باید با آبخیزداری حفظ کرد که آبخوان ها تغذیه شوند و علاوه بر این؛ آبخیزداری خاک را هم حفظ می کند و حفظ خاک مهمتر از آب است.

 

 

 

وزیر کشور بر توجه به رودخانه ها برای هدایت آب هم تاکید کرد و در پایان متذکر شد: گرفتار حواشی نشوید، به متن بپردازید برخی می خواهند با القای حرف های ناصحیح فضا را به سمت دیگری ببرند، توجه نکنید که کار زیادی برای خدمت به مردم داریم.

کد خبر 1201522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha