مراسم استقبال و تشییع پیکر دو شهید گمنام در منطقه ۵ تهران برگزار می‌شود

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵ تهران با همکاری ستاد مردمی استقبال از شهدای گمنام و آموزش و پرورش، آخر هفته مراسم تجلیل و تشییع پیکر دو شهید گمنام را برگزار می‌کنند.

 خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، «محمد قطرانی»، مسئول کانون جوانان خدمت رضوی منطقه ۵ تهران از مراسم استقبال و تشییع دو شهید گمنام خبر داد و در باب ضرورت برگزاری این مراسم‌ها اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که تکریم شهدا، تکریم ایثار و اخلاص است؛ تکریم دل‌های نورانی و جان‌های لبریز از صفا و نورانیت است؛ تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدای گمنام سبب برکت است.

 

وی عنوان کرد: برای برگزاری منظم و با شکوه این برنامه، هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم با حضور جمعی از مدیران شهری و نمایندگانی از پلیس راهور، نیروی انتظامی، تبلیغات اسلامی، اورژانس، بسیج دانش‌آموزی و مدیران آموزش و پرورش صورت گرفته است.

 

قطرانی با بیان اینکه پیکر دو شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس روز پنجشنبه ۱۳مرداد همزمان با ششم محرم (منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن(ع)) تشییع می‌شود، گفت: این مراسم رأس ساعت ۹ صبح از جلوی مسجد علی ابن ابیطالب(ع) در خیابان آیت الله کاشانی شروع و آئین وداع با آن شهیدان در اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ برگزار می‌شود.

 

او یادآور شد: پیکر این شهدای گمنام در حیاط ساختمان آموزش‌وپرورش به خاک سپرده می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید با پیروی از راه و مکتب شهدا از بسیاری مشکلات و آسیب‌ها، مصون خواهیم ماند؛ لذا شهروندان تهرانی برای شرکت در این مراسم دعوت می‌کنم تا به این واسطه تجدید بیعتی با شهدا، امام و رهبری نیز داشته باشند.

 

 چایخانه حضرت رضا(ع) با همکاری خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵ تهران در خلال این مراسم برپا می‌شود و از حاضران و میهمانان پذیرایی می‌کند.

 

 «۱۰ شب، ۱۰ شهید» عنوان برنامه دیدار خادمیاران رضوی منطقه ده با خانواده معزز شهدای دفاع مقدس در ایام محرم

 

 به همت خادمیاران رضوی و کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۱۰ ، روز جمعه هفتم مرداد همزمان با اولین شب ماه محرم ، برنامه دیدار، تکریم و تجلیل و گرامیداشت خانواده معظم شهید ابراهیم امیدی انجام شد.

 

خادمیاران رضوی در معیت پرچم متبرک  آستان قدس رضوی، شمعدان، اسپندان، گلاب، رضا جان گویان به دیدار خانواده معظم شهید رفته و مورد استقبال آنان قرار گرفتند.

 

در این دیدار خادمیاران رضوی صلوات خاصه امام رضا(ع) را جمع خوانی کرده و در رثای مصیبت های اهل بیت عصمت و طهارت علیهاالسلام مدیحه‌سرایی، سوگواری و عزاداری کردند.

 

مدیحه سرایی و اقامه روضه توسط مداح اهل بیت(ع)، اهدای هدایا و متبرکات رضوی، از جمله فرش و نمک متبرک آقا امام رضا(ع) از ویژه برنامه‌های دیدار صمیمانه خادمیاران رضوی منطقه ۱۰ با خانواده معظم  شهید بود.

 

خانواده بزرگوار شهید با دیدن پرچم متبرک ، منقلب شده و اشک ریزان، از زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع) به همراه شهیدشان در آن سال ها و حال و هوای زیارت ایشان خاطراتی را بازگو کردند‌.

 

شهید ابراهیم امیدی در طول دفاع مقدس چندین مرتبه به مناطق عملیاتی اعزام و در یکی از عملیات ها به درجه جانبازی نائل آمد.

 

در سال ۱۳۶۳ در تهران توسط منافقین مورد حمله ناجوانمردانه و سوقصد قرار گرفته و از بالای پل به پایین پرتاب و مسدوم شد.

 

او سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای یک و در منطقه مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

دیدار از خانواده معظم و معرز شهدا از اول تا دهم محرم با عنوان  «۱۰ شب، ۱۰ شهید» ادامه خواهد داشت.

 

برگزاری نشست هم اندیشی با حضور  اعضای کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر

 

جلسه هم اندیشی و توجیهی اعضای کانون‌های تخصصی خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر با حضور اعضای کانون در حرم مدرسه گام دوم با محوریت بررسی نقاط قوت و ضعف کانون، نحوه ارسال گزارش های ماهانه و برنامه اجرایی ماه آتی و همچنین ابلاغ دستورالعمل های جدید دبیرخانه  برگزار شد.

 

ولی اله اصغری رابط کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر با اشاره به عملکرد و خدمات صورت گرفته کانون در ایام عید سعید قربان و عید سعید غدیر و اطعام در این دهه که به نام دهه امامت و ولایت میباشد، به بیان نقاط قوت و ضعف و ارسال بموقع گزارشات کانون پرداخت.

 

وی با اشاره به برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های دهه محرم الحرام در اسلامشهر تاکید کرد: برگزاری هیئت خدام الرضا(ع) و برپايی چایخانه حضرت رضا(ع) به مدت ۱۳ شب در اسلامشهر برگزار می شود.

 

اصغری افزود: از نخستین روز محرم چایخانه حضرت در امامزاده عقیل (ع) اسلامشهر، میزبان عاشقان اهل بیت علیهم السلام در ایام محرم و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

 

ده شب اول محرم دیدار با ده خانواده شهید در منطقه 10 تهران

خادمیاران رضوی و کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی منطقه ۱۰ با اجرای طرح دیدار با ده خانواده شهید در ده شب اول محرم به دیدار خانواده شهدای این منطقه می روند.در سومین شب محرم خادمیاران رضوی به دیدارخانواده شهید محسن صباغ زاده رفتند و از ایثار و رشادت های این شهید ایران اسلامی تجلیل کردند.

 

این دیدار با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید،سپس با مداحی و ذکر مصایب سالار شهیدان حال و هوای این دیدار رنگ و بوی دیگری گرفت، خانواده شهید والامقام پس از شنیدن نام سالار شهیدان همه بی اختیار می گریستند و با تیمن و تبرک جستن به پرچم متبرک حرم رضوی دلهایشان را راهی حرم امام مهربانی(ع) کردند.

 

در این دیدار مادر شهید محسن صباغ زاده با تشکر از حضور خادمیاران رضوی و پرچم متبرک رضوی در منزلش از اینکه محرم امسال را با یاد فرزند شهیدش در کنار پرچم امام رضا(ع) شروع کرده  شکر خداوند را به جای آورد و گفت: محسن ۱۸ سال داشت و بسیار مهربان بود، او در سال آخر دبیرستان مشغول به تحصیل بود که به درجه رفیع شهادت نائل گردید. محسن بسیار مهربان و اهل نماز وقاری قرآن بود و احترام زیادی برای پدر و مادرقائل بود.

 

شهید محسن صباغ زاده از سن پانزده سالگی به عنوان قاری قرآن در مسجد محل فعالیت داشت و به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شد،سرانجام سال ۱۳۶۷ درحالیکه تنها هجده سال داشت به عنوان تخرببچی در منطقه دربندی خان عراق شربت شهادت را نوشید و به صف مجاهدان همیشه زنده تاریخ پیوست.

 

خادمیاران رضوی با هدیه ای همراه متبرکات رضوی به مادر شهید صباغ زاده اهداء نمودند و از صبر و ایستادگی این مادر شهید قدر دانی کردند.

 

کد خبر 1201954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha