مجالس حسینی باید منتظران را آماده ظهور کند

حجت‌الاسلام فروغی با تاکید بر آماده‌سازی جامعه برای ظهور امام زمان(عج) در عزاداری‌های محرم، گفت: زمانی زمینه ظهور فراهم می‌شود که حرّیت و عقلانیت در منتظران ایجاد شود.

حجت الاسلام «عبدالله فروغی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به ضرورت جهاد تبیین با موضوع مهدویت، اظهار کرد: از کارهای مبلغان جریان سازی و آماده سازی جامعه برای ظهور امام زمان(عج) است. اگر معصومان(ع) از پیامبر اکرم(ص) تا امام حسن عسکری(ع) در غربت بودند برای آن بود که جامعه آن روز اعم از خواص و عوام از دو بُعد معرفت یعنی حرّیت و عقلانیت تهی بودند.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: زمانی زمینه ظهور فراهم می شود که حرّیت و عقلانیت در منتظران ایجاد شود. عقلانیت سه شاخص دارد: محبت به حق، معرفت به حق و دفاع از حق. دومین شاخصه معرفت حریت است و زمانی حاصل می شود که خواص و عوام در بند سه چیز چیز یعنی هوای نفس، دنیا و طواغیت نباشند. تا زمانی که از هوای نفس پیروی کنیم نمی توانیم حجت الهی را یاری کنیم.

 

وی با اشاره به شخصیت و عملکرد جناب حر در ماجرای عاشورا، گفت: ایشان نخستین کسی بود که راه را بر امام حسین(ع) بست اما با زنده شدن حریت و عقلانیت در او به سپاه شهدا پیوست.

 

حجت الاسلام فروغی با تاکید بر ایجاد معرفت نسبت به امام زمان(عج) در دهه نودی ها، بیان کرد: خوشبختانه سرود «سلام فرمانده» و اقبال جهانی که از آن صورت گرفت، زمینه این معرفت را در دهه نودی ها ایجاد کرده است.

 

معاون آموزش مدرسه دارالعلم امام حسن(ع) در ادامه ابراز کرد: در زمان امام حسین(ع) محبت و معرفت نسبت به امام معصوم(ع) وجود داشت اما آنها از حق دفاع نکردند. لذا ضرورت دارد جامعه به حریت برسد و با پشت کردن به دنیا، هوای نفس و طواغیت برای ظهور زمینه سازی کند. از بسترهای مهم رسیدن به این حریت و عقلانیت مجالس عزاداری های سیدالشهداء(ع) است.

 

وی درباره راه های ایجاد حرّیت و عقلانیت در جامعه منتظر ظهور، تاکید کرد: نخستین بستر برای معرفت به حجت الهی، قرآن است صفاتی که قرآن برای اولیای الهی بیان کرده و پس از آن روایات اهل بیت(ع) این معرفت را به ما می دهد.

 

حجت الاسلام فروغی خاطرنشان کرد: چنان که پیامبر(ص) فرمودند: من دو میراث گرانبها برای شما باقی می گذارم یکی قرآن و دیگری عترت و تا زمانی که به این دو متمسک شوید، گمراه نخواهید شد «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی ما إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بهما لَنْ تَضلُّوا أبَداً». مداومت منتظران بر دعای معرفت در عصر غیبت، به ایجاد حریت و عقلانیت در آنها کمک می کند.

کد خبر 1202329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha