از جدول امتیازات اعضا تا برگزاری اردوهای نشاط معنوی در کانون مکتب الرسول(ص)

فلاح دوست از برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف در کانون مکتب الرسول(ص) لنگرود همزمان با اوقات فراغت خبرداد و گفت: اردوهای فرهنگی_ تفریحی همراه با نشاط معنوی در طبیعت به‌عنوان یکی از فعالیت‌های کانون مورد توجه است.

حجت الاسلام « رضا فلاح‌دوست » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری نقش مهمی در جذب کودکان و نوجوانان به مسجد دارند اظهارکرد: مسجدی فعال، پویا و اثرگذاراست که از همه اقشار و سنین در آن حضور فعال داشته باشند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مکتب الرسول(ص) مسجد عربزاده شهرستان لنگرود با تاکید بر اینکه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی می‌تواند با برنامه‌ریزی و هدایت مسجد در مکان مناسب اجرا شود گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این حوزه می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و برای جذب بچه‌ها به مسجد بخشی از فعالیت‌های جمعی و همچنین مسابقات ورزشی را باید به طبیعت زیبای استان و فضاهای ورزشی برد.

 

وی در ادامه برگزاری اردوهای فرهنگی_ تفریحی همراه با نشاط معنوی در طبیعت به‌عنوان یکی از فعالیت‌های کانون را مورد اشاره قرار داد و افزود: اردوهایی را در مناسبت‌های مختلف ملی و  مذهبی مانند عید فطر، عید قربان، عید غدیر برای بچه‌های کانون برنامه‌ریزی می‌کنیم که هم در ذهن آن‌ها خاطره‌ای خوش از روز عید بماند و هم فضای شادی برایشان فراهم شود.

 

فلاح دوست با بیان اینکه در این اردوها نماز جماعت اقامه شده و بین الصلاتین احکام نماز را با نوجوانان مرور می‌کنیم تصریح کرد: مسائل اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و مسائل روز در دورهمی‌های اعضای کانون مطرح شده و با هم مباحثه و مذاکره کرده و حتی به نقد پاسخ‌های یکدیگر می‌پردازند و در پایان مطالب را جمع بندی و تکمیل می‌کنیم.


وی در ادامه از جدول امتیازات بچه‌های کانون در تابلوی اعلانات کانون گفت و اعلام کرد: کسب امتیازات لازم از شروط شرکت در ویژه برنامه‌های کانون است که از مشارکت در برنامه‌هایی مانند: برنامه‌های ورزشی، سبقت برای شرکت در نماز جماعت، مکبری، اذان گویی، کمک در تدارکات و اجرای برنامه‌های کانون، حضور فعال در فضای مجازی و همچنین امتیازاتی از رعایت اخلاق و نظم در کارها کسب می‌شود و بر اساس آن در برنامه‌های اردویی یا ورزشی شرکت می‌کنند.

 

به گفته فلاح دوست این روش علاوه بر ترتیب و کسب مهارت‌های زندگی و تعاملات اجتماعی، به‌طور غیرمستقیم فراگیری احکام دینی است.

 

وی به برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت بچه‌های کانون اشاره کرد و ادامه داد: آموزش امور کارگاهی و کلاس‌های کار با چوب، برق خانگی، برق خودرو و آهنگری از جمله مهارت‌هایی است که کانون در راستای اشتغال‌زایی و کسب درآمد نوجوانان در آموزشگاه فنی حرفه‌ای و کارگاه‌های تولیدی در سطح شهرستان لنگرود در نظر گرفته و برگزار می‌کند.


فلاح‌دوست در پایان خواهان همکاری ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با کانون‌های فرهنگی هنری جهت اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها شد و خاطرنشان کرد: کودکان باید در نمازهای جماعت، برنامه‌‌های مذهبی و برنامه‌های مسجد شرکت داشته باشند اگر اصحاب مسجد مدارا، صبر و حوصله نداشته و به بهانه‌های مختلف با بچه‌ها برخورد نامناسب داشته باشند یا از اجرای برنامه‌های کانون جلوگیری کنند، رسالت اصلی کانون که جذب بچه‌ها به مسجد است به خوبی انجام نشده و در نتیجه خطر اصلی متوجه نوجوانان، جوانان و خانواده‌‌هایشان خواهد بود.

 

کد خبر 1202665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha