جلسه توجیهی اوقات فراغت و آموزشی فهمای کانون های فرهنگی هنری مساجد بناب برگزار شد

جلسه توجیهی اوقات فراغت و آموزشی فهمای کانون های فرهنگی هنری مساجد بناب با رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب با حضورکارشناس مسئول فرهنگی هنری و توسعه و ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،این جلسه توجیهی در سالن فرمانداری و شرکت نزدیک به ۴۰ نفر از مدیران مسئول و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد بناب به منظور توجیه و هماهنگی برنامه های طرح اوقات فراغت ،انتخاب رواق ها از بین ۱۲رواق سامانه بچه های مسجد و آموزش ثبت فعالیت  های انجام یافته کانون ها دراین رواق ها برگزار گردید .

در این جلسه «حبیب صدقی» رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب به تشریح برنامه های فی مابین کانون ها و این اداره پرداخت و از کانون ها خواست هرکدام یک برنامه در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه کنند تا با هماهنگی به اجرا درآید .

صدقی هماهنگی بیمه فعالان قرآنی، تسهیل در دریافت وام مشاغل خانگی را از دیگر برنامه هایی دانست که نیاز به همکاری بیشتری دارد .

وی در خصوص دریافت مجوز و ثبت فعالیت در فهما، کانون ها را مورد تاکید قرار داد.

همچنین در این جلسه،«علی قلیزاده»، کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد استان ضمن سپاس از تلاش های افتخاری مدیران و متولیان کانون های فرهنگی هنری مساجد بناب، از حاضرین نسبت به افزایش تعامل و هماهنگی برای تقویت برنامه های میدانی و هویتی مساجد تاکید کرد .

وی سامانه بچه های مسجد را یکی از کارهای شاخص ارزیابی دراین عرصه دانست وگفت : این سامانه جزو ابزار و نیاز روز بوده که با راه اندازی آن تا حدودی فعالیت های کانون ها در این سامانه ثبت شده و به سامان رسیده است .

قلیزاده ضمن توضیح و تشریح آیین نامه فهمای چهارم و طرح اوقات فراغت بچه های مسجد، تصریح کرد: اجرای برنامه و فعالیت میدانی و ثبت مستندات دراین سامه دو مقوله جدا و در عین حال باهم و مرتبط و همچنین لازم و ملزوم و مکل یکدیگرند که در صورت همکاری حداکثری کانون ها در ثبت فعالیت ها، حتی می تواند مسیر عدالت حمایتی را نیزفراهم کند.

«حجت الاسلام ثنایی» کارشناس مسئول ستاد کانون های مساجد استان نیزضمن تاکید بر نقاط قوت فهما در ساماندهی اطلاعات و برنامه کانون های مساجد، آموزش های لازم در این خصوص را به اعضای حاضر ارائه کرد.

 

کد خبر 1202907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha