۹شهرستان گلستان در وضعیت قرمز کرونا هستند/ ثبات بیماران کرونایی در هفته گذشته

گلفیروزی با اشاره به کاهش تعداد شهرهای قرمز کرونایی در گلستان طی هفته گذشته گفت: در حال حاضر ۳۲۶ نفر در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستاندر گرگان اظهارداشت: در آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا 9 شهرستان این استان در وضعیت رنگ قرمز کرونایی و پرخطر قرار دارند.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: براین اساس شهرستان‌های آق قلا، بندرگز ، بندرترکمن ، علی آباد کتول ، کردکوی ، کلاله ، آزادشهر ، کلاله و مینودشت  و گمیشان در شرایط قرمز کرونایی هستند.

 

وی بیان کرد: همچنین شیوع کرونا درگرگان، گنبدکاووس و مراوه تپه نارنجی و پرخطر شده و رامیان و گالیکش تنها شهر با وضعیت زرد و نسبتا پرخطر است.

 

گلفیروزی خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار 326 نفر مبتلایان به کرونا در گلستان در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد 51 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا تحت درمان قرار دارند و 27 نفر به ونتیلاتور متصل هستند.

 

وی اضافه کرد: به توصیه متخصصان تزریق واکسن دوزهای سوم و چهارم کرونا و استفاده از ماسک و دوری از تجمع می‌تواند از ابتلا به کرونا و فراگیری بیشتر آن جلوگیری کند.

 

گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان، در شمال کشور قرار دارد و حدود ۱۴ هزار نفر در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاغل هستند.

کد خبر 1203208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha