راه‌اندازی هیات سیار عزاداری حسینی در صفی آباد دزفول

اهالی محله مسجد امام حسین (ع) شهر صفی آباد دزفول به صورت خودجوش اقدام به تاسیس هیات سیار عزای حسینی با شعار «هر خیابان یک حسینیه» کرده و عزاداری دهه اول محرم را در سطح خیابان‌های محله برپا کردند.

«مهدی خدارحمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: از ماه محرم سال ۱۳۹۹ با شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌های متعدد برای عزاداری، اهالی محله مسجد امام حسین (ع) شهر صفی آباد دزفول به صورت خودجوش اقدام به تاسیس هیات سیار عزای حسینی با شعار «هر خیابان یک حسینیه» کرده و عزاداری دهه اول محرم را در سطح خیابان‌های محله برپا کردند.

 

مدیر هیات عزاداری مسجد امام حسین (ع) شهر صفی آباد دزفول افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز اهالی محله با کمک خیرین تعداد ۳۰۰ صندلی برای این هیات خریداری کردند تا مراسمات با نظم و کیفیت برپا شود.

 

وی اضافه کرد: مشارکت بی‌نظیر جوانان در برپایی پرشور عزای حسینی و حضور همه خانواده‌ها در این مراسمات موجب همدلی اهالی شده است.

 

خدارحمی تصریح کرد: در محله مسجد امام حسین (ع) صفی آباد محوریت امور اجتماعی و فرهنگی با مسجد است که بر این اساس طی دهه اول ماه محرم، روضه های حسینی همراه با صرف شام به صورت عمومی در صحن این مسجد برگزار می‌شود.

 

وی یاد آور شد: جوانان این محله، ترویج شور حسینی و تبیین فرهنگ و معارف غنی عاشورا را وظیفه‌ خود دانسته و معتقدند همانگونه که پدران ما معرفت حسینی را به ما آموخته‌اند، ما نیز باید سینه به سینه فرهنگ عاشورایی را نسل جدید برسانیم.

 

کد خبر 1203477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha