سوگواری ها در ماه محرم به صورت خودجوش است

خوشحال با بیان اینکه سوگواری ها در ماه محرم همواره به صورت خودجوش بوده است گفت: راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و برپایی مجالس سوگواری کاری است که بیشتر مردمی برگزار می شود.

«علی خوشحال» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و عزای دهه اول ماه محرم اظهار کرد: سوگواری محرم در مکان های مختلف به صورت‌های گوناگون انجام می‌شود و با توجه به اینکه این مراسم علاوه بر ابعاد مذهبی، در بعد سیاسی و اجتماعی نیز اهمیت دارد می بایست باشکوه و پرشور برگزار شود.

 

مدیر کانون فرهنگی، هنری شهید بخشعلی زاده مسجدالنبی ملاسرای کوچصفهان افزود: هر ساله با نزدیک شدن ماه محرم غبار روبی مسجد با حضور زن و مرد، پیر و جوان صورت می گیرد و پس از آن، آیین سیاه پوش کردن مسجد آغاز می شود که جوانان کانون و بسیجیان همه دست در دست هم مسجد را برای عزاداران مولا و سرور شهیدان عالم امام حسین(ع) جهت عرض ارادت آماده می کنند.

 

مجری طرح چهره به چهره و چکامه استان گیلان بیان کرد: سوگواری ها در ماه محرم همواره به صورت خودجوش بوده است و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری و برپایی مجالس سوگواری کاری است که بیشتر مردمی برگزار می شود.

 

خوشحال با اشاره به اینکه در روز‌های عزاداری محرم چهره شهر‌های بزرگ و کوچک به صورت چشمگیری تغییر می‌کند و سیاهپوش می‌شود تصریح کرد: بیرق‌ها و علم‌های سیاه و سبز رنگ بر در و بام تکایا، مساجد، خانه‌ها، موسسات، ادارات و معابر افراشته می‌شود و همگی از زن و مرد و پیر و جوان خود را عزادار سیدالشهدا(ع) می دانند.

 

وی با بیان اینکه در دهه اول ماه محرم مراسم عزاداری به همت اعضای کانون، پایگاه مقاومت و هیات امنای مسجد و... در حال برگزاری است، گفت: در این شب ها مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام «مصطفی ریحانی» و ذاکرین اهل بیت(ع) «علی خوشحال» و «حسین شجاع پسند» و قرائت قرآن کریم توسط کربلایی «رضا کاظمی»، قرائت زیارت عاشورا توسط کربلایی «علی صداقت» در مسجد النبی ملاسرا برگزار می شود.

 

خوشحال خاطرنشان ساخت: همچنین از شب پنجم‌ به بعد هرشب از عزاداران امام حسین(ع) پذیرایی به عمل می آید و مردم خودشان در این امر مشارکت دارند.

کد خبر 1203478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha