تجمع بزرگ بانوان اربعینی در گیلان برگزار می شود

کرم بجاری از تجمع بزرگ بانوان اربعینی در سطح استان گیلان خبر داد و گفت: در تلاشیم با تقویت فعالیت های تبلیغی و رسانه ای با حضور کار گروه های هنری مراسمی پرشور و کاربردی تر در استان برگزار کنیم.

«مینا کرم بجاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: محرم و واقعه عاشورا در کربلا درسی الهام بخش برای همه آزادگان جهان است که برای همیشه این حماسه در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

 

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان افزود: نسل های پیش رو بیش از گذشته به مکتب و آموزه های بلند تاسوعا و عاشورا برای مقابله با بی عدالتی و رویایی با جهان کفر و جور نیازمند هستند.

 

وی با اشاره به اینکه زیارت اماکن مقدس، عبادتی است که قدمت آن به اولین پیامبر خدا آدم ابوالبشر(ع) می رسد، گفت: اگر این عبادت همراه با سختی و مشقت باشد، اجر و ثواب بیشتری هم خواهد داشت.

 

کرم بجاری تصریح کرد: زیارت مراقد مطهر یکی از معصومین(ع) به ویژه مرقد مطهر أباعبدالله الحسین(ع) از والاترین و بافضیلت ترین آنها است زیرا خود معصومین(ع) فرموده اند که همه ما کشتی نجات هستیم، ولی کشتی حسین(ع) سریع تر می رود.

 

وی در ادامه از تجمع بزرگ بانوان اربعینی در سطح استان گیلان خبر داد و گفت: به همین منظور پیش بینی شده است تا فعالیت های تبلیغی و رسانه ای با حضور کار گروه های هنری در استان تقویت شود.

 

کرم بجاری اظهار کرد: کارگروه بانوان کمیته فرهنگی استان گیلان در نظر دارند با هدایت، سازماندهی راهبردی و پیگیری برنامه های فرهنگی تبلیغی مراسم اربعین امسال را پرشورتر و کاربردی تر برگزار کنند.

 

وی با تاکید بر مطالب قابل اجرا در ایام اربعین افزود: فرهنگ سازی موضوع نماز در مسیر پیاده روی در موکب های اربعین حسینی، ساماندهی سخنرانان و مبلغه های شاخص استانی برای همراهی با موکب های استان در موسم اربعین و  اطلاع رسانی نسبت به برنامه های فرهنگی و تبلیغی کمیته فرهنگی مرکزی از جمله سوگواره عبرات، اجرای طرح نایب الشهید، مشارکت در ویکی اربعین از جمله برنامه ریزی های انجام شده است.

 

وی همچنین برگزاری نشست های تخصصی و هم اندیشی علمی، تشکیل شورای راهبری بانوان با استفاده از ظرفیت های نهادها و سازمان ها و تشکیل کارگروه های تخصصی، هنر، رسانه، جوانان و... را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در مراسم اربعین امسال برشمرد.

 

وی در ادامه همچنین از فراخوان ثبت‌نام از قاریان و گروه‌های تواشیح برای راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: فراخوان ثبت‌نام علاقه‌مندان اعزام به عتبات عالیات در ایام اربعین با عنوان «کاروان نور جمهوری اسلامی ایران» از سوی کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین اعلام شده است.

 

وی، ضرورت حفظ آمادگی و تمهید مقدمات در کنار برنامه‌ریزی برای وضیعت‌های مختلف دیگر را، همانند سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: دارا بودن حداقل ۱۴ سال، قاری ممتاز کشوری یا حداقل قاری ممتاز در سطح استان، تأیید اولیه سطح فنی قاری توسط یکی از اساتید برجسته کشور، دارا بودن روحیه همکاری و تحمل شرایط سخت ناشی از کمبود امکانات در این سفر، حضور تمام وقت در ایام اعزام کاروان نور از هشتم تا ۲۲ صفر، داشتن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار از جمله شرایط متقاضیان برای اعزام است.

 

وی با اشاره به اینکه بانوان قرآنی نیز می‌توانند در این فرخوان شرکت کنند خاطرنشان کرد: با هماهنگی کمیته بانوان ستاد اربعین نسبت به اعلام فهرست بانوان قرآنی و اعزام آنها برنامه‌ریزی‌های متناسب صورت می گیرد.

کد خبر 1203688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha