٣٩ متقاضی در نوبت دریافت مجوز فعالیت رسانه ای در گلستان/ مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در گنبدکاووس برگزار می شود

رعیت گفت: هم اکنون ۳۹ متقاضی در نوبت دریافت مجوز رسانه از هیئت نظارت بر مطبوعات هستند.

«محمد رعیت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در استان گلستان یکصد و ٧٠ رسانه با مجوز رسمی داشته که از این تعداد ۶۷ رسانه در حوزه پایگاه خبری- تحلیلی، ۱۸ رسانه در حوزه نشریه الکترونیک و ۸۵ رسانه در حوزه نشریه چاپی یا مکتوب فعالیت می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: ۱۰ خبرگزاری رسمی و ۹۰ نشریه سراسری در استان نمایندگی دارند و به فعالیت می پردازند.


وی بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ نفر متقاضی در نوبت دریافت مجوز رسانه از هیئت نظارت بر مطبوعات برای آغاز فعالیت خبری هستند، اظهارداشت: از این تعداد درخواست، ٢٠ مورد در حوزه رسانه های مکتوب، ١٣ مورد در حوزه پایگاه خبری تحلیلی و ۶ مو د در حوزه نشریه الکترونیک هستند.

 

رعیت با اشاره به آگهی های توزیع شده بین نشریات در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مرداد، مبلغ ۱۲ میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۵۲۰ هزار ریال آگهی بین نشریات توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین به غیر از این مبلغی تحت عنوان یارانه حمایتی به نشریات فعال و دارای ضریب کیفی معین انتشار منظم به صورت فصلی پرداخت می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از رونمایی  کارت خبرنگاری در (٢٨ مرداد) خبر داد و گفت: استان گلستان به عنوان نخستین استان موافقت صدور کارت خبرنگاری را در اردیبهشت ماه دریافت کرد که تعداد زیادی از فعالان رسانه ای برای دریافت کارت خبرنگاری ثبت نام کردند که برای تعدادی از آنها کارت صادر و در روز ٢٨ مرداد رونمایی می شود.

 

وی، برگزاری چهار دوره کلاس حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در استان از فعالیت های صورت گرفته در مدیریت جدید ارشاد گلستان بیان کرد و افزود: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از اعضای خانه مطبوعات استان به صورت متمرکز در گنبدکاووس برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1204244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha