محرم و صفر بهترین فرصت برای الگوگیری از سبک زندگی حسینی

عضو هیأت علمی جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه در کنار عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، باید معرفت و بصیرت خود را نسبت به حضرات معصومین(ع) ارتقا ببخشیم گفت: بهره گیری از سبک زندگی حسینی و استقامت در این راه، ضامن سعادت دنیوی و اُخروی است.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: یکی از جلوه های بارز محرم و عاشورا ناظر به مقوله سبک زندگی است و حقیقتاً کسی که سبک زندگی اش حسینی باشد و در این راه استقامت بورزد، به سعادت دنیا و آخرت نائل خواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسی که از این راه و این مرام نورانی پیروی کند، قبل از هر چیز بنده صالحی است که از اوامر پروردگارش تبعیت کرده و در زندگی اش به عنوان یک محب اهل بیت(ع) به دنبال تحقق سبک زندگی دینی و قرآنی است.

 

عضو هیأت علمی جامعه الزهرا (س) همچنین گفت: ماه محرم و صفر بهترین فرصت است که در کنار عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، معرفت و بصیرت خویش را نسبت به حضرات معصومین(ع) ارتقا ببخشیم و بیش از پیش بکوشیم که سبک زندگی مان رنگ و بوی حسینی و اهل بیتی به خود بگیرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حدیث معروفی که امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات همه بشریت است، گفت: بر اساس روایات رسیده از ائمه اطهار(ع) یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای تقرب به خدا، محبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و از این رو ما باید این فرصت عظیمی که خدای متعال به ما عنایت کرده که در دستگاه امام حسین(ع) به عرض ارادت و خدمت گزاری بپردازیم را قدر بدانیم.

 

عضو هیأت علمی جامعه الزهرا (س) تصریح کرد: کسی که از سبک زندگی حسینی پیروی می کند، همواره به دنبال حق طلبی، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و نیز تکلیف مداری است و در هر زمانه ای می کوشد که بر اساس تعالیم قرآن و اهل بیت(ع) به درستی به وظیفه ایمانی و اعتقادی خود عمل کند.

کد خبر 1204524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha