کشف ۴۵۱کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان/ کردستان در جرائم از استان‌های آخر کشور است

سردار آزادی از کشف ۴۵۱کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد وگفت:ارزش ریالی انواع کالای مکشوفه از ابتدای سال‌‌جاری تاکنون در کردستان بالغ بر ۲۲۲میلیارد تومان بوده و ۸۵درصد از پرونده‌های تشکیل شده در مراکز مشاوره انتظامی منجر به صلح و سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان پیش از ظهر شنبه (22 مرداد ماه) در جمع اصحاب رسانه کردستان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگاران استان به خوبی در زمینه جهاد تبیین ایفای نقش می‌کنند، اظهار کرد: شغل خبرنگاری مانند کار پلیس پراسترس بوده و  تعطیل‌بردار نیست و اینها از ویژگی‌های مشترک حرفه خبرنگاری و پلیس به شمار می‌رود.

 

وی بیان کرد: خبرنگاران در زمینه بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی عمومی خوب درخشیده و عملکرد موفقی داشته‌اید و از اینکه برای رفع مشکلات مردم اقدام می‌کنید حائز اهمیت است.

 

فرمانده انتظامی استان کردستان به بیانیه توهین‌آمیز یکی از سران فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: کسی که ید طولایی در مخالفت با اصل نظام دارند و در روز عاشورای سال ۸۸ هتاکان به عاشورا را خداجویان خواند، اکنون نیز در عاشورای امسال به شهدای مدافع حرم توهین کرده است.

 

وی تصریح کرد: اگر به اعتقاد این شخص موهن، ولایت فقیه موروثی بود، باید جایگاه رهبری به فرزندان امام راحل می‌رسید که این نکته باطل است.

 

آزادی افزود: اگر شهدای ما در سوریه و عراق و جاهای دیگر نبودند باید در داخل کشور با داعش می‌جنگیدیم و آنوقت جان و ناموس همه ملت در خطر بود.

 

فرمانده انتظامی استان کردستان اضافه کرد: امروز دفاع از کشور فراتر از مرزهاست که شهید سلیمانی و همدانی این نقش را به خوبی ایفا کردند و برای امنیت ملت و کشور جان خود را تقدیم کردند.

 

وی گفت: کردستان یک استان فرهنگی است و مردم حامی امنیت عمومی و اجتماعی هستند و به همین دلیل میزان جرائم در این استان براساس جمعیت، استان آخر کشور است.

 

سردار آزادی با اشاره به دو نمونه اخیر قمه کشی در سنندج یادآور شد: وضعیت کردستان نسبت به سایر استان‌ها از لحاظ فرهنگی بسیار بهتر است اما با توجه به فرهنگی بودن کردستان کم بودن آن نیز قابل قبول نیست و با هر گونه نزاع، درگیری و قمه‌کشی با رعایت تمامی جوانب و قانون به‌کارگیری سلاح برخورد شدید و قاطعانه خواهیم کرد و متخلف را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.

 

فرماندهی انتظامی کردستان با بیان اینکه کردستان نسبت به استان‌های دیگر در جرائم از استان‌های آخر کشور است، عنوان کرد: باید اعلام کنم که پلیس به جد با برهم‌زنندگان امنیت اجتماعی برخورد می‌کند.

 

وی در خصوص معتادان میدان نبوت سنندج اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 260طرح جمع‌آوری معتادان در سطح شهر سنندج انجام و 910 نفر معتاد متجاهر بازداشت شده است.

 

سردار آزادی  همچنین با اشاره به اینکه میانگین کشف وقوع سرقت در استان کردستان 73درصد بوده که میانگین کشوری 63درصد است، خاطرنشان کرد: 86درصد از پرونده‌های تشکیل شده حوزه جرائم رایانه‌ای در استان منجر به کشف شده است.

 

سردا آزادی از کاهش 25درصدی وقوع قتل، 4درصدی خودکشی و 50درصدی نزاع فردی در استان خبر داد و گفت: نزاع دسته جمعی افزایش یافته است.

 

فرمانده فراجا کردستان از کشف 451کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان خبر داد و اعلام کرد: ارزش ریالی انواع کالای مکشوفه از ابتدای سال‌‌جاری تاکنون در کردستان بالغ بر 222میلیارد تومان بوده و 85درصد از پرونده‌های تشکیل شده در مراکز مشاوره انتظامی منجر به صلح و سازش شده است.

 

عبدالله فاتحی رئیس پلیس آگاهی کردستان نیز در این نشست با اشاره به سرقت دریچه‌های آبفا در سطح شهر اظهار کرد: براساس مصوبه سال ۹۹ نشست مبارزه با سرقت، باید آبفا دریچه‌های بتنی فاضلاب سطح شهرها را جایگزین دریچه‌های چدنی می‌کرد اما آبفا تاکنون چنبن اقدامی انجام نداده و شکایتی نیز مبنی بر سرقت دریچه‌های چدنی نداشته است.

 

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان کردستان اضافه کرد: به دلیل اهتمام ویژه شرکت مخابرات و توزیع نیروی برق استان، سرقت کافونوری و کابل‌های برق به صفر رسیده است اماشرکت آبفا در زمینه پیشگیری از سرقت دریچه‌های فاضلاب اقدامی انجام نمی‌دهد.

 

فاتحی عنوان کرد: گاها دریچه‌های فاضلاب سطح شهرها به دلیل تردد خودروهای سنگین شکسته شده‌اند اما آبفا این موارد را نیز تعویض نمی‌کند و همین مطالبه جدی مردم شده است.

 

 

سرهنگ علیرضا مرادی، فرمانده انتظامی شهرستان سنندج نیز از وقوع 42مورد درگیری و قمه‌کشی از ابتدای سال‌جاری تاکنون در سطح این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: 14نفر از این افراد سابقه‌دار بوده و 2نفر نیز متواری هستند.

 

وی افزود: پلیس با هیچ اراذل و اوباشی مماشات نکرده و در صورت مشاهده قاطعانه برخورد خواهیم‌ کرد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان سنندج خاطرنشان کرد: در حادثه اخیر خیابان نمکی سنندج فردی که حتی به طرف پلیس هم حمله‌ور شده بود، با تیزاندازی پلیس زخمی و دستگیر و در حادثه آبیدر نیز 5نفر بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

کد خبر 1205125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha