پروژه گذر اجتماعی در بلوار اشراق زنجان اجرا می شود

فیروزفر از اجرای پروژه گذر اجتماعی در بلوار اشراق زنجان خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی این پروژه انجام شده است و  در تلاش هستیم تا تفرجگاهی برای شهروندان در این گذر ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، شهردار زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: حجم بالای عملیات شهری، عمرانی، فرهنگی و امورات منابع انسانی موجب شد تا بودجه شهرداری را در سال جاری افزایش دهیم.

 


علیرضا فیروزفر  با اشاره به اینکه بودجه حال حاضر شهرداری به 1569 میلیارد تومان رسیده است، افزود: این رقم دو برابر بودجه سال گذشته بوده و با توجه به نیازهای شهر مصوب شده است.

 


وی با اشاره به اینکه در شهرداری سیستم درآمد- هزینه حاکم است، افزود: برای هزینه سقفی وجود ندارد بنابراین باید درآمد را بالا در نظر گرفت تا پاسخگوی هزینه ها باشد.

 


این مسئول با یادآوری اینکه مدیریت درآمد و هزینه یک فاکتور اساسی در مدیریت موفق شهری است، گفت: در حال حاضر شهرداری به یک نهاد شبانه روزی تبدیل شده است.

 


فیروزفر خاطرنشان کرد: قرارگاه های شهرداری به صورت روزانه فعالیت می کنند و امورات فصلی در این قرارگاه برنامه ریزی می شود. به همین منظور طرح جامع زمستانه در  شهرداری در حال برنامه ریزی است.

 


شهردار زنجان اضافه کرد: در حال چکش خواری برای رسیدن به خدمات بهتر در این طرح جامع هستیم و تلاش می کنیم تا کارخانه محمول یخ زدایی را برای کم کردن نمک پاشی روی آسفالت و کمتر آسیب زدن به آسفالت خیابان ها راه اندازی کنیم.

 


وی با یادآوری اینکه با آبیاری مکانیزاسیون فضای سبز در بکارگیری 150 نیروی انسانی صرفه جویی شد، افزود: پرداختن به پروژه های به جا مانده و پرمطالبه از دیگر اولویت های شهرداری است.

 


فیروزفر ادامه داد: یکی از مطالبات مردم کف سازی بازار زنجان بود که در حال حاضر بازار بالا که بیش از چهار دهه دست نخورده بود تحت عملیات کف سازی قرار دارد و امیدواریم ظرف 40 روز آینده کل کف سازی بازار اجرا شود. همچنین برخی از معابر کنار بازار در وضعیت نامناسبی قرار داشت که کف سازی می شوند.

 


شهردار زنجان گفت: جمع آوری ایستگاه های بین معابر علیرغم سختی هایی که داشت از دیگر اقدامات شهرداری بود  که با چپ در کردن اتوبوس ها این مشکلات رفع شد.

 


فیروزفر با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی شهرداری با هیات حسینی برای سیاه پوش کردن خیابان ها در آستانه محرم اجرا شد، افزود: 9 المان مناسب با محرم در شهر زنجان جاگذاری شد. همچنین برای تسهیل تردد خودروها در دسته های عزاداری 11 پارکینگ در چند نقطه شهر زنجان تعبیه شده بود.

 


وی در خصوص پروژه سبزه میدان به برخی از مشکلات قرارداد اولیه پروژه سبزه میدان اشاره کرد و گفت: تخلیه سیلابیکی دیگر از مشکلات این پروژه است که با اتصال پروژه سبزه میدان به خیام حل خواهد شد. همچنین سیستم صوتی و تصویری برای این پروژه پیش بین نشده بود که این موضوع هم در دستور کار قرار گرفت.

 


شهردار زنجان با اشاره به اینکه تا پایان پاییز امسال فاز جنوبی پروژه افتتاح خواهد شد، گفت باغ ذوالفقاری در طرح قبلی پروژه پیش بینی نشده بود و درختان کهنسال که در این محدوده بود حفظ و  به فضای پروژه اضافه شد.

 


فیروزفر همچنین به پروژه پادگان اشاره کرد و گفت: این پروژه با برداشته شدن دیوار ضلع شرقی و غربی اماده افتتاح خواهد بود. 

 


این مسئول با بیان اینکه در حوزه فرهنگی برنامه های ویژه ای با عنوان از غدیر تا قربان در قالب جشن های مردمی  در پارک های شهر  اجرا شد، گفت: ورزش همگان در پارک و برنامه شهر قهرمان و ورزش محلات را در دستور کار داریم. شهردار زنجان به پروژه های افتتاح شده در زنجان اشاره کرد و گفت: افتتاح پروژه دوربرگردان پل امام حسن مجتبی(ع)، افتتاح ایستگاه اتش نشانی شماره هفت، افتتاح مرکز معاینه فنی خودرو، تقاطع فخری زاده،  افتتاح پارک رز  در 24 روز  و  بهره برداری بازارچه سه راه امجدیه بخشی از این پروژه ها است.

 


فیروزفر ادامه داد: در بحث آسفالت رکورد 2500 تن آسفالت در یک روز در زنجان ثبت شد و نهضت اسفالت همچنان ادامه دارد و در تلاش هستیم تا مناطق کم برخوردار از خدمات شهرداری استفاده کنند.

 


وی افزود: با کار کارشناسی 27 مصوبه در کمیسون ماده پنج مطرح شد که 10 مصوبه ابلاغ نهایی شده و با تائید شدن این مصوبات بسیاری از گره های کور شهرسازی و ساخت و ساز حل خواهد شد و انحرافات از پروانه و تخلفات کمیسیون ماده 100 از آثار این مصوبات خواهد بود.

 


به گفته شهردار زنجان، حل مشکلات ترافیک هسته شهر  در دستور است؛ به همین منظور نیازمند تهیه آمار میدانی هستیم همچنین ساماندهی اتوبوسرانی نیز همزمان از اولویت های شهرداری محسوب می شود.

 


وی به تعیین تکلیف اموال شهروندان در انبارهای اجرائیات شهرداری اشاره کرد و گفت: برخی از این اموال مجهول الهویه هستند، به همین منظور تخفیفی بر جرایم اموال در انبار تعیین شده است و برای اموال مجهول الهویه پروسه ای وجود دارد که تعیبن تکلیف می شود.

 


فیروز فر به اقدامات شهرداری در آستانه بازگشایی مدارس، خط کشی معابر و رنگ آمیزی دیوار مدارس اشاره کرد و گفت: جابه جایی میدان احشام در دستور کار شهرداری است.

 


فیروزفر از اجرای پروژه گذر اجتماعی در بلوار اشراق زنجان خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی این پروژه انجام شده است و  در تلاش هستیم تا تفرجگاهی برای شهروندان در این گذر ایجاد کنیم.

کد خبر 1205893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha