اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع فرهنگی آزادشهر/ دولت سیزدهم مشکل آب شرب آزادشهر را برطرف کرد

کریمی گفت: مجتمع فرهنگی آزادشهر که از سال ۸۶ آغاز شده بود فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشت که دولت سیزدهم برای تکمیل آن ۳۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرکان، «سیدجواد کریمی» امروز (پنجشنبه ۲۷ مرداد) در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: آزادشهر دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، خدماتی و ... است و تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم.

 

فرماندار آزادشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون طرح هادی ۱۴ روستا را با ۵.۶ میلیارد تومان اجرایی کردیم و در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون ۳۹ هکتار اراضی ملی و ۷ هکتار اراضی دولتی تملک کردیم و ۳۱ قطعه نیز به متقاضیان واگذار شده است.

 

وی افزود: یک پروژه ۵۶ واحدی نیز در راستای نهضت ملی مسکن داریم که تاکنون ۲۰ مورد عقد قرارداد بانکی اتفاق افتاده است.

 

کریمی افزود: گازرسانی به ۸ روستای بخش چشمه‌ساران نیز با جدیت در حال انجام است و از مجموع ۱۵ میلیارد تومان اعتباری که برای این پروژه پیش بینی شده ۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافت. این پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود و دیگر روستای بدون گاز در آزادشهر نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: در حوزه آب شرب شهری و روستایی در سال گذشته مشکلات بسیاری داشتیم اما با اقدامات دولت سیزدهم کارهای خوبی از جمله عملیات حفر چاه، لوله‌گذاری و ایجاد خط انتقال و شبکه، ایجاد مخازن و ... در حال انجام است. اقداماتی که در حوزه آبرسانی صورت گرفته سبب شده تا برای حداقل ۱۰ سال کمبود آب نداشته باشیم.

 

فرماندار آزادشهر گفت: در هفته دولت امسال ۸۳ پروژه عمرانی با ۹۷ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و عملیات اجرایی ۱۸پروژه عمرانی نیز به زمین زده خواهد شد. همچنین ۱۰ طرح اقتصادی و اشتغالزایی نیز با سرمایه‌گذاری ۲۶ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

 

وی افزود: احداث تصفیه‌خانه پسماند، احداث لندفیل سایت پسماند، خرید دستگاه کودگرانوله و ... از جمله اقدامات مهم دولت در سایت پسماند آزادشهر است.

 

کریمی افزود: مجتمع فرهنگی آزادشهر که از سال ۸۶ آغاز شده بود فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشت که دولت سیزدهم برای تکمیل آن ۳۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

 

وی گفت: همچنین فاضلاب آزادشهر که ۲۰ سال روی زمین مانده نیز مورد توجه جدی دولت سیزدهم قرار گرفته و ۱۷۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد.

 

کریمی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به استان نیز ۸۴۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۶۲۱ میلیارد تومان تسهیلات برای شهرستان آزادشهر پیش‌بینی شد.

 

کد خبر 1206672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha