موکب بزرگ فرهنگی در ایام اربعین در شهر ایلام دایر می شود

حیدری با بیان اینکه موکب بزرگ فرهنگی در ایام اربعین حسینی در شهر ایلام دایر می سود، گفت: کتابخانه های عمومی استان در مسیر تردد زوار در شهرستان های مختلف در ایام اربعین حسینی برای خدمات رسانی به زوار فعال می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در ایلام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد:  یک موکب فرهنگی با یک فضای فرهنگی، معنوی همچون معرفی و توزیع کتاب و ایجاد فضای مناسب برای کودکان در شهر ایلام برپا می شود.

 

«سمیه حیدری» تصریح کرد: کتابخانه های عمومی سطح استان که در مسیر تردد زائرین اربعین هستند برای اسکان و پذیرایی و تکمیل اوقات فراغت آن ها با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود آمادگی کامل دارند.

 

وی یادآور شد: شهرستان چرداول دومین شهرستان در استان ایلام از لحاظ تعداد کتابخانه عمومی می باشد و می طلبد مسوولان نسبت به تخصیص اعتبارات در راستای تجهیز و تعمیرات توجه ویژه ای داشته باشند چراکه اعتبارات موجود جوابگوی نیازمندی ها و حتی تعمیرات عمرانی ساختمان کتابخانه های عمومی نیست.

 

حیری بیان کرد: پرداخت سهم نیم درصد یک قانون مصوب است و از شهرداری ها می خواهیم در این راستا بیشتر و بهتر ما را یاری کنند زیرا منبع اصلی درآمد و اعتبار مالی کتابخانه های عمومی همین سهم نیم درصد پرداختی شهرداری هاست و دست یاری به سوی همیاران کتاب و کتابخوانی برای توسعه و بسط و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بعنوان مطالبه اصلی و مهم مقام معظم رهبری دراز می کنیم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، ابراز کرد: جرائم جایگزین و فعالیت محکومین در کتابخانه های عمومی یک کار بسیار مناسب است که از قضات استان ایلام و شهرستان چرداول درخواست داریم که این موضوع را اجرایی کنند.

 

حیری خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی روستای وارگه در چرداول رشد فیزیکی ۸۵ درصدی دارد و امسال فرمانداری نیز ۵میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل آن اختصاص داده است.

کد خبر 1206698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha