بالاترین توشه یک انسان، خو گرفتن به اخلاق الهى است

ماموستا ساعد موچشی گفت: بالاترین توشه یک انسان، خو گرفتن به اخلاق الهى و مهم‌ترین محور آن تزکیه نفس است که در آیات و روایات متعددى یکى از مهم‌ترین اهداف نزول قرآن و بعثت پیامبران شمرده شده است.

ماموستا کمال ساعد موچشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان، به علم اخلاق در قرآن کریم اشاره و اظهار کرد:  در آیه 11 و 12 سوره حجرات آمده است که اى کسانى که ایمان آورده‌اید از بسیاری از گمان‌ها دوری کنید، همانا بعضی از گمان‌ها گناه است و از عیوب مردم تجسس نکنید و پشت سر یکدیگر غیبت نکنید  و با القاب زشت و ناپسند یکدیگر را صدا نزنید.

 

 

مسئول مرکز اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه انسان بااخلاق بالاترین توشه را برای سرمنزل مقصود می‌رساند، افزود: بالاترین توشه یک انسان، خو گرفتن به اخلاق الهى و مهم‌ترین محور آن تزکیه نفس است که در آیات و روایات متعددى یکى از مهم‌ترین اهداف نزول قرآن و بعثت پیامبران شمرده شده است.

 

 

وی، به کنترل زبان اشاره و بیان کرد: زبان یک انسان می‌تواند به سمت‌وسوی امربه‌معروف و نهی از منکر، سخنان نیکو، خوش‌زبانی، تهمت، دروغ، غیبت، سخن‌چینی، گواهی به باطل، خودستایی، بیهوده گفتن، ناسزاگویی، خشونت، مسخره کردن، آزار رسانی به دیگران، کفران نعمت، تبلیغ باطل و تشویق به گناه، وعده دروغ و بدزبانی سوق داد شود که کنترل آن در دنیا و آخرت بسیار تأثیرگذار است.

 

 

ماموستا ساعد موچشی جایگاه انسان ایمان‌دار را ارزشمند تلقی کرد و گفت: در حدیث آمده است ای کسانی که ایمان‌دار هستید خداوند در هفت‌طبقه آسمان شما را صدا می‌زند که این نشان از اعتقاد ایمان‌داران در رفتار و کردارشان است.

 

 

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند ایمان‌داران مانند یک پیکر (جسم) واحد هستند که نباید از یکدیگر عیب‌جویی و با لقب ناشایست و زشت همدیگر را صدا بزنید.

کد خبر 1206836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha