تشکیل ۹۵۰۰ مرکز نیکوکاری مسجدمحور در کشور

معاون مشارکت‌های مردمی و توسعه کمیته امداد کشور گفت: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی با محوریت مساجد در محلات شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الله آسوده با اشاره به اینکه سیاست کمیته امداد مردمی‌سازی خیر و احسان است، اظهار داشت: برای جریان‌سازی خیر و احسان، فرهنگ‌سازی لازم است.


وی ادامه داد: در کرمان دومین شبکه بانوان نیکوکار کشور را به نام حضرت زینب سلام‌الله علی‌ها بعد از استان مرکزی راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم زکات را از طریق بانوان در جامعه و خانواده برای آینده گسترش دهیم.


معاون مشارکت‌های مردمی و توسعه کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد در چهار حوزه منابع مالی مردم را جمع‌آوری می‌کند، ابراز داشت: سال گذشته یک‌هزار و ۷۰۰میلیارد تومان زکات به شورای زکات واریز شده که ۸۵ درصد این زکات در زمینه کمک به فقرا و ۱۵ درصد هم در ساخت‌وساز برای محرومان است.


آسوده بیان کرد: هیچ مبلغی از زمانی که مردم می‌دهند خارج از محدوده جغرافیایی‌شان هزینه نمی‌شود و فقط برای محرومان همان منطقه خرج می‌شود و ما امانت‌دار مردم هستیم.


وی افزود: منابع دوم مالی مربوط به اکرام ایتام است که سال گذشته یک‌میلیون و ۲۰۹ هزار نیکوکار در سطح کشور ۴۰۹ هزار فرزند یتیم و محسنین را زیر پوشش قرار دادند.


معاون مشارکت‌های مردمی و توسعه کمیته امداد کشور تاکید کرد: ۶هزار نخبه در بین خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد سراسر کشور وجود دارد.


وی عنوان کرد: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مرکز نیکوکاری و گروه‌های مردمی با محوریت مساجد در محلات شکل گرفته و ساختارمند شده و کمیته امداد وظیفه صیانت، هدایت و نظارت بر این مراکز را دارد.


آسوده تاکید کرد: بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خود مردم جمع کرده‌اند و بین مردم محله خود در سال ۱۴۰۰ توزیع کرده‌اند.


وی گفت: نزدیک ۵۰ درصد از مراکز نیکوکاری مسجدمحور و محله‌محور هستند که فقرا را خوب می‌شناسند و در این شبکه نیکوکاری بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰هزار خانواده زیر پوشش قرار گرفته‌اند.


آسوده ادامه داد: سال گذشته از طریق صندوق صدقات ۴۸۸ میلیارد تومان جمع شده و که ۵۰ درصد این پول از طریق صندوق صدقات خانگی و ۵۰ درصد از صندوق معابر و خیابان‌ها جمع شده است.


معاون مشارکت‌های مردمی و توسعه کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: کمیته امداد ۵ میلیون عائله به غیر از مرکز نیکوکاری دارد و ۷۰۰هزار دانش‌آموز،۵۰ هزار دانشجو را زیر پوشش دارد و همچنین ۶ هزار نخبه در فرایند نخبگی با دلگرمی به‌همت مردم و دولت خلاقیت و استعدادشان را در مسیر شکوفایی قرار می‌دهند.
وی افزود: با زکات فقر مطلق را می‌توانیم از بین ببریم و درخواست داریم شورای زکات در دستور کارش کاهش و از بین بردن فقر مطلق باشد.

کد خبر 1207088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha