ایجاد بیش از ۱۱هزار فرصت شغلی در مازندران/کمیته امداد با حمایت از مشاغل استارتاپی به دنبال تحقق منویات رهبری است

رنجبر از ایجاد ۱۱هزار و ۷۰۰فرصت شغلی با اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای نیازمندان و مددجویان مازندران خبر داد و گفت:سالجاری نیز در بخش اشتغال ۸۰۰میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و تاپایان امسال ۱۷ هزار و‌۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می شود.

« ابوالحسن رنجبر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ ضمن ارائه گزارشی از  خدمات یکسال گذشته کمیته امداد استان مازندران در زمان تصدی دولت سیزدهم، با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۸۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، اظهار کرد: از مجموع افراد تحت حمایت،  دو هزار و ۷۰۰ نفر از ایتام ، ۱۰ هزار و ۸۰۰ فرزند طرح محسنین، ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ، هزار. و ۶۰۰ دانشجو و سه هزار و‌۸۱۸ نفر بیمار صعب العلاج و زمینگیر هستند .

 

قائم مقام کمیته امداد مازندران گفت: درسال گذشته ۱۱ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی با اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی، تبصره ۱۶ و منابع داخلی امداد محل صندوق امداد ولایت ایجاد شد.

 

وی با بیان اینکه  امسال نیز فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان جویای کار غیر مددجو در استان ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: طی یکسال گذشته به هزار و ۸۰۰  نفر از نوعروسان تحت حمایت، جهیزیه اهدا و  به ۳۳۲داماد نیز به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان هدیه داماد اهدا شد.

 

رنجبر بیان کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۴۰ دستگاه لوازم ضروری  زندگی براساس نیاز سنجی که در سطح استان انجام شده بود، با هم افزایی خیران در اختیار خانواده های نیازمند قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: طی سال گذشته ،کمیته امداد مازندران، دو هزار ۴۰۰ دستگاه آبکرمکن برای مناطق محروم، دو هزار و‌۵۰۰ دستگاه بخاری گازسوز برای مناطقی که لوله کشی گاز انجام شده بود، توزیع کرده است.

 

رنجبر افزود: از شهریور سال گذشته تاکنون، قریب به ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی احداث و به خانواده های تحت حمایت تحویل داده شد و امسال در هفته دولت نیز۱۰۲ واحد مسکن به خانواده های تحت حمایت تحویل داده  می شود.

 

وی گفت:سال گذشته با هم افزایی خیران و با قرض ماندگار در صندوق امداد ولایت، به هشت هزار نیازمند سطح استان در قالب کارگشایی و ودیعه مسکن، وام قرض‌الحسنه پرداخت شد.

 

رنجبر اظهار کرد: در سال‌جاری نیز در بخش اشتغال ۸۰۰میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت  و تا پایان امسال ۱۷ هزار و‌۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می شود و ۵۰ درصد این منابع برای خانواده های تحت حمایت و ۵۰ درصد برای پنج دهکی که نیازمند تشخیص داده شوند ، پرداخت می شود.

 

وی در خصوص طرح های دانش بنیان نیز بیان کرد: با همکاری دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور و دانشگاه مازندران،  چندین دوره آموزشی استارت آپ برای مجریان طرح های اشتغال، دانشجویان و علاقمندان به اجرای طرح های دانش بنیان برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت و ایده‌ها و طرح های خوبی ارائه شد.

 

رنجبر با بیان اینکه مرکز نیکوکاری پژوهش در دانشگاه فنی و مهندسی امام محمدباقر (ع) ساری راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: در مجموع در استان ۴۷۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد و سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری و به نیازمندان کمک شد.

 

کد خبر 1207701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha