مسجد از تمام آسیب های اجتمای پیشگیری می کند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: باید به مساجد توجه ویژه ای کرد زیرا که مسجد از تمام آسیب های اجتمای پیشگیری می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «حجت الاسلام رضا نوری» روز دوشنبه 31 مردادماه در همایش همسنگران مسجد در شیروان به مناسبت 30 مردادماه روز جهانی مسجد اظهار کرد: مسجد از تمام آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند، بنای زندگی ما باید تربیت الهی و نبوی باشد و غیر این انحراف است، اگر می خواهید زندگی سالم باشد باید زندگی‌مان را با پیامبر(ص) سامان دهیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بیان اینکه رییس مسجد پیامبر(ص) و بعد آن ائمه جماعت هستند، خاطرنشان کرد: پایگاه پیامبران مسجد است، احکام تمام عبادت ها و خانه خدا، مسجد است که برای ورود به آن باید مومن، طاهر و با وضوباشیم تا حرمت مسجد نگه داشته شود، مسجد مکانی است که نماز در آن اقامه می شود و نماز مانع انسان از فحشاء و انحراف است.

 

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی هم گفت: این هنر انقلاب اسلامی است که تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند و این روز به نام مسجد نامگذاری شده است.

 

 

«حجت الاسلام محمد خانی» با اشاره به اهیمت و جایگاه این مکان مقدس اظهار کرد: ظرفیت های مختلف و متنوعی در مسجد است زیرا که ظرفیت های بسیاری را برای جامعه فراهم می کند و چنانچه به مسجد توجه شود می توان در عرصه های مختلف خدمات ارائه داد.

 

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی ضمن تاکید بر فعالیت مسجد خاطرنشان کرد: عدالت جزو اولویت های اصلی است و هر برنامه ای که در این حوزه در استان اجرا می شود عین آن باید در شهرستان صورت گیرد، گرچه اعتبارات کم است ولی با فعال کردن مساجد مشکلات فرهنگی اجتماعی کم تر می شود.

 

 

حجت الاسلام خانی اضافه کرد: هیچ مسجدی نباید بدون ائمه جماعت و هیچ روحانی نباید بدون مسجد باشد، روستاهایی که شرایط دارند باید به ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی بپردازند، طلبه به آن اعزام و به انواع فعالیت ها بپردازند.

 

 

کد خبر 1208117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha