افتتاح۱۸۱ طرح با اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در هفته دولت/ برپایی۱۴۵ موکب در کربلا و ۵ موکب در مرز مهران به همت خادمین قم

استاندار قم از افتتاح ۱۸۱ طرح با اشتغال ۴ هزار و ۶۰۰ نفر و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت افتتاح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت در سالن کرامت استانداری قم اظهار داشت: دولت سیزدهم در مسیر شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهید رجایی و باهنر گام بر می‌دارد.

 

استاندار قم افزود: تلاش ما بر این است دولت به وظیفه اصلی خود نسبت به خدمت‌رسانی به مردم موفق باشد، البته در مجموعه مدیریت استان نیز هماهنگی مطلوبی شکل گرفته که نتیجه آن افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان است.

 

وی با بیان اینکه دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به زودی آغاز می شود تصریح کرد: دولت در تامین اعتبار از جدولی که تنظیم کرده جلوتر است و طبق برنامه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تمام اعتبارات سفر را جذب کنیم.
شاهچراغی با اشاره به اینکه تمام مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در دست اجرا قرار گرفته بیان کرد:در صدد شناسایی نیازهای مردمی که بعد از سفر نخست به وجود آمده هستیم تا در قالب سفر دوم آن‌ها را ارائه دهیم.

 

 وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به قم ۲ هزار و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، در این راستا مهم ترین اولویت به سرانجام رساندن بخشی از پروژه‌هایی است که در دل جامعه وجود دارد و می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند.

 

استاندار قم ادامه داد: در هفته دولت 181 طرح با اشتغال ۴ هزار و ۶۰۰ نفر و ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت افتتاح می شود.

 

وی گفت: در استان قم بخشی از پروژه‌ها، گذشته طولانی مدتی دارند که منوریل، مترو، فرودگاه، بافت فرسوده، خانه‌های زیردکل، چهل اختران، دروازه ری، پروژه‌های اطراف حرم، شاهزاده اسماعیل، ساماندهی سکونت‌های غیر رسمی و ... ازجمله این پروژه‌هاست.

 

شاهچراغی افزود:مسکن یکی از مشکلات استان و شعار دولت است و براساس گزارش راه و شهرسازی تا به امروز مبنی بر ثبت نام ۱۲۸ هزار نفر برای مسکن است که از این تعداد ۹۲ هزار نفر متاهل و مجرد واجد شرایط هستند.

 

وی بیان کرد: در استان قم ۴ هزار و ۸۰۰ واحد در دست اجراست و عمده این واحدها در پردیسان قرار دارد و درصد پیشرفت آن‌ها از ۱۰ درصد الی ۹۰ درصد متغیر است.

 

استاندار قم عنوان کرد: پیگیری هایی در خصوص احیای بافت فرسوه در دست اجراست تا نسبت به اصلاح مسکن انگیزه بیش‌تری داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ۵۶۰ هکتاری نیز در قم آغاز شده است و در این پروژه ۳۲ الی ۳۵ هزار نفر را اسکان داده می شود.

 

شاهچراغی با اشاره به اجرای پروژه کارخانه چادر مشکی در قم خاطرنشان کرد: در جهت تحقق این پروژه ۳۲ میلیون دلار ارز برای پرداخت به بانک عامل ابلاغ شده و ساختمان و سوله‌های آن درحال احداث است و تجهیزات آن به زودی وارد می شود.

 

وی در مورد اجرای پروژه فرودگاه نیز گفت: درخواست اکثریت مردم و مراجع قم اجرای این طرح است و فرودگاه قم و منوریل در مسیر تامین منابع در دولت قرار گرفته و مصوبات آن انجام شده است.

 

استاندار قم افزود: تمام تلاش ما بر این است که در دولت سیزدهم فرودگاه به بهره‌برداری برسد و دولت آمادگی لازم برای ورود به این پروژه را دارد و حتی با یک شرکت داخلی و خارجی صحبت و توافقات انجام شده است.

 

وی در ادامه پیرامون برنامه ها در آستانه اربعین اظهار داشت: 145 موکب در کربلا و 5 موکب در مرز مهران از طرف خادمین قم برپا می شود؛ اربعین موضوعی مردمی است و در این باره اقدامات خوبی شکل گرفته است.

 

شاهچراغی گفت: پیش بینی می شود در این ایام زائرین ایرانی در قم به مدت ۲۴ ساعت و زائرین خارجی ۳ شبانه روز اقامت اشته باشند.

کد خبر 1208188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha