آموزش، مهم‌ترین کارکرد مساجد/ مراکز نیکوکاری در کنار مساجد ایجاد شود

حجت الاسلام دیلم گفت: امروز یکی از مهم‌ترین کارکردهایی که مساجد می‌توانند داشته باشند کارکرد آموزشی است.

به گزازش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در همایش روز جهانی مساجد با حضور علمای شیعه و سنی اظهارکرد: یکی از بایدها و دستورات قرآنی احداث و تاسیس مساجد است. کسانی که ایمان به خدا و روز قیامت دارند به دنبال این هستند مساجد این مکان نورانی در جامعه احداث شود.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: کارکردهای مساجد با توجه به نیاز روز و اتفاقات در فضای مجازی، هجمه های دشمنان و ... باید احیا شود. لازم است همه ما با هم گفتگو کنیم و مساجد را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

 

وی افزود: مساجد در صدر اسلام مکان تجهیز برای جنگ، معنویت، موضوعات اجتماعی و اقتصادی و ... بود. امروز یکی از مهم‌ترین کارکردهایی که مساجد می‌توانند داشته باشند کارکرد آموزشی است.

 

حجت الاسلام دیلم بیان کرد: طبق فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) در مساجد باید علم، اصول و اعتقادات، مکارم اخلاقی و معنویت و مسائل فقهی و احکام مورد نیاز مردم مطرح شود. اجرای برنامه های فرهنگی به ویژه گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی باید در دستور کار قرار داشته باشد.

 

وی اظهارکرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه مساجد می توانند کارکردهای اجتماعی خود را احیا کنند. ایجاد یک صندوق برای حمایت از نیازمندان و راه اندازی مراکز نیکوکاری از موضوعاتی است که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: حرکت به شیوه سنتی دیگر جواب نمی‌دهد و باید از ابزار و تجهیزات روز برای آموزش و در راستای کارکردهای مساجد استفاده کرد.

 

کد خبر 1208691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha