هر قدم برای ترویج فرهنگ عاشورا ارزشمند و مورد رضایت خداوند است

خودرو با بیان اینکه دستگاه امام حسین(ع) متفاوت و دارای رمز و رازهایی است که فقط اهل معرفت از آن آگاهند گفت: هر قدم برای ترویج فرهنگ عاشورا ارزشمند و مورد رضایت خداوند است.

«صادق خودرو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با  تسلیت ایام محرم و نزدیک شدن به اربعین حسینی اظهار کرد: همه ساله با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، شور و عشق حسینی بسیار زیادی در کوچه و محلات برپا می‌شود که ارادت محبان اهل بیت(ع) را نشان می دهد.

 

مسول موکب شهدای مدافع حرم لشت نشاء، محرم را یادآور تمام رشادت‌ها و دلاوری‌های یاران وفادار امام حسین (ع) دانست و افزود: محرم و عاشورا در فرهنگ اسلامی سرفصل ممتازی از تقابل جبهه حق علیه باطل است.

 

وی دستگاه امام حسین(ع) را متفاوت و پر از رمز و رازهایی داست که فقط اهل معرفت از آن آگاهند، گفت: هر قدمی که برای ترویج فرهنگ عاشورا باشد مورد رضایت خداوند و امام حسین(ع) است و بسیاری از گره ها را باز می کند.

 

خودرو در ادامه با اشاره به برپایی موکبی با عنوان مدافع حرم در محرم، بیان کرد: موکب شهدای مدافع حرم با محوریت  خدمات عزاداران برای دومین سال متوالی در بخش لشت نشا برپا شد و هر کس در حد توانش عشق و ارادتش را در این موکب به نمایش گذاشت.

 

وی با اشاره به اینکه این موکب به همت خیرین و بانیان عزاداری امام حسین(ع) با کمک های نقدی و غیرنقدی به ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان برگزار شد، افزود: موکب شامل غرفه های ایستگاه صلواتی، پخت نان، عکاسخانه، خیاطی صلواتی، غرفه کودک و نوجوان، غرفه زیارت مجازی، غرفه فرهنگی بود.

 

خودرو تصریح کرد: مراسمات روضه و عزاداری نیز در شب های محرم در محوطه موکب با حضور عاشقان سیدالشهدا برپا شد.

 

وی همچنین حضور خانواده ها و به خصوص جوانان را زینت بخش این محفل عنوان کرد.

 

خودرو در ادامه کمک های مومنانه، کمک به افرادی که از لحاظ تمکن مالی مشکل و نیاز فوری دارند را در طول سال از دیگر برنامه های این موکب برشمرد و اضافه کرد: حمایت های مادی و معنوی خیرین همیشه پشتیبان ما در ادامه اجرا اینگونه طرح و برنامه ها است.

کد خبر 1208870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha