استان لرستان در برنامه هفتم توسعه مود توجه قرار می گیرد

قالیباف، با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه طی ۶ ماه آینده تدوین می‌شود، گفت: در این برنامه استان لرستان مورد توجه ویژه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد باقر قالیباف»، امروز(2شهریور)، در  در فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان لرستان در همه شاخص‌ها از جهت ظرفیت‌های توسعه‌ای و پیشرفت بی‌نظیر است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های امروز کشور موضوع آب است، افزود: این استان سومین استان در حوزه ظرفیت‌های بارندگی بوده و در حوزه کشاورزی نیز ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی زراعی و باغی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان ظرفیت های بی نظیری دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه طی ۶ ماه آینده تدوین می‌شود و در این راستا نظارت ستادی از این استان را در دستور کار قرار دادیم.

 

قالیباف ادامه داد: اگر در برنامه هفتم با درایت و پختگی در زمینه برنامه‌ریزی به این استان توجه شود، مزیت‌ها و فرصت‌های استان، مشکلات لرستان را برطرف می‌کند.

 

رئیس قوه مقننه بیان کرد: رفع مشکلات استان لرستان احتیاج به برنامه متمرکز، اجرای غیرمتمرکز و واگذاری بخشی از اختیارات به خود مدیران استانی و شهرستانی دارد.

 

وی بیان کرد: امید است که این سفر فرصتی را فراهم سازد که بتوانیم بخشی از ظرفیت‌های بالقوه و در دسترس استان را بالفعل کنیم.

کد خبر 1208905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha