۱۲۰۰ برنامه عملیاتی با موضوع شهدا در استان سمنان برگزار شده است

شکرویان از برگزاری یک هزار و ۲۰۰ برنامه عملیاتی با موضوع شهدا در استان سمنان خبردادوگفت: در سال جاری شاهد برگزاری ۱۱۰ کنگره و یادواره شهدا در استان بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حسین شکرویان» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و ۲۰۰ برنامه عملیاتی با موضوع شهدا در استان سمنان برگزار شده است،گفت: در سال جاری شاهد برگزاری ۱۱۰ کنگره و یادواره شهدا در استان بودیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به برنامه‌های بنیاد شهید در طول سال ۱۴۰۱ گفت: سه تندیس یادبود شهدا و جانبازان استان و تندیس جانباز ۷۰ درصد سرتیپ خلبان یدالله عبدوس در ورودی شهر سمنان رونمایی شده است.

 

وی با بیان اینکه خاطرات ۹۸ شهید تا پایان امسال به رشته تحریر در می‌آید، افزود: تألیف و تدوین دو کتاب و همچنین تائید ده فیلم نامه با موضوع شهدای استان از جمله دیگر اقداماتی است که در سال جاری انجام و یا در دست اقدام است.

 

شکرویان از ارائه مشاوره برای انتخاب رشته کنکور به ۵۸۱ نفر از فرزندان ایثارگران استان سمنان خبر داد و افزود: برای ۲۶۰ جانباز استان سمنان از ابتدای سال کمیسیون پزشکی تعیین درصد برگزار شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در مورد بیمه تکمیلی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: ۲۱ هزار نفر از جامعه هدف بنیاد طرف قرارداد بیمه تکمیلی دی هستند.

 

وی درخصوص استفاده از حق پرستاری جانبازان و خانواده شهدای استان سمنان بیان کرد: ۹۵ جانباز کمتر از ۲۵ درصد و ۸۵ خانواده شهدای این استان مشمول استفاده از حق پرستاری در منزل هستند.

 

شکرویان با بیان اینکه در سال گذشته ۴۴ گلزار شهدا در استان سمنان ساماندهی شد، گفت: در سال جاری با اتمام کار ساماندهی گلزار شهدای باقی مانده در استان، هیچ گلزار شهدایی بدون مرمت، بازسازی و ساماندهی باقی نخواهد ماند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به اینکه مجتمع ورزشی و توان‌بخشی ایثار شاهرود در بهار سال آینده بیان کرد: طی سال گذشته ۴۴ گلزار شهدا بازسازی و تعمیر شدند و اقدامات سازمان‌دهی گلزارهای شهدا تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

 

وی تصریح کرد: مجتمع ورزشی توان‌بخشی ایثار شاهرود در مصوبه سفر ریاست جمهوری قرار دارد که مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته‌اند که تاکنون ۱۱ میلیارد آن به‌صورت نقدی تخصیص داده شده است.

کد خبر 1209062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha