صندوق قرض الحسنه ای بدون سود و ضامن/جشن شکرگزاری برداشت برنج در کانون انصارالزینب(س)

پیرخندان از تشکیل صندوق قرض الحسنه زینبیه توسط کانون انصارالزینب(س) خبر داد و گفت: تسهیلات این قرض الحسنه در اختیار اعضای صندوق و یا نیازمندانی که درخواست داشته باند بدون سود و بدون ضامن قرار می گیرد.

«مژگان پیرخندان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن قدردانی از فعالین و خادمان مساجد با اشاره به روز جهانی مساجد در 31مرداد، چگونگي ۳ سال برتری این کانون را در سطح کشوری و در رقابت با سامانه بچه های مسجد(فهما) تشريح کرد.

 

مدير کانون فرهنگي هنري انصارالزينب(س) مسجد صاحب الزمان(عج) لب دريا با قدردانی از همه کسانی که در اين راه همکار و حامي کانون بودند گفت: بیش از ۱۰ سال در مسجد فعالیت دارم و ۸ سال است که در قالب کانون فرهنگی و هنری مساجد به اهالی خوب منطقه خدمت می کنم.

وی افزود: این کانون در طول سال برگزار کننده کلاس های قرآنی، احکام، فرهنگی، هنری، آموزشی است اما در تابستان علاوه بر آن کلاس ها، کلاس های اوقات فراغت را نیز برگزار می کند.

پیرخندان با بیان اینکه امسال نیز کلاس اوقات فراغت آسمانی ها را با شعار «مسجد شور بندگی نشاط زندگی»  برگزار کردیم، تصریح کرد: کلاس های متنوعی که با استقبال دختران و پسران زیادی همراه است.

 

 

پیرخندان افزود: کلاس ها ما صرفا قرآن و درس های مدرسه ای نیست و در کنارش زنگ های ورزش و بازی و هنرهای دستی و .. هم برگزار می کنیم، شور و حال خوب اعضا را هم شاهد هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه کانون ما در روستا واقع است و با تعدد کلاس ها و مربیان مجرب، تعداد اعضای کلاس ها شاید به ۱۵ _ ۲۰ نفر برسد اما در برنامه های مناسبتی و جشن ها و ویژه برنامه هایی که برگزار می کنیم از استقبال بیشتری از افراد حتی روستاهای مجاور روبرو هستیم و حتی اردوهای داخل حیاتی، استانی و خارج از استان در قالب سیاحتی و زیارتی نیز برگزار می کنیم.

پیرخندان از برگزاری جشن شکر گذاری برداشت برنج طی چهار سال گذشته توسط این کانون خبر داد و بیان کرد: امسال نیز این جشن شکرگزاری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون فرهنگی انصار الزینب(س) در رقابت هایی که ۲۶ هزار کانون در سطح کشور حضور دارند حائز سه مقام کشوری شده است، افزود: کانون ها تمام فعالیت های خود را در سامانه بچه های مسجد بارگزاری می کنیم و سالی یک بار عملکردها مورد بررسی قرار می گيرد و با کانون های ديگر مقایسه و ارزیابی می شويم که کانون ما در سال ۹۸ در پاسداشت «دهه فجر» با توجه به اینکه برنامه های متعددی برگزار کرده بودیم برتر کشوری شد.

پیرخندان اضافه کرد: در سال ۹۹ نیز در «رواق کتاب» با توجه به طرحی که اجرا کرده بودیم برتر کشوری شدیم و با توجه به اینکه اوج شیوع کرونا بود و مساجد بسته بودند ما خدماتی که در آن ایام انجام دادیم بسیار زیاد بود اما برای اینکه در کنارش کودکان و نوجوانان بی نصیب نباشند طرح «هر کوچه یک کتاب» را اجرا کردیم و به کمک مسئول‌ کتابخانه خود کتاب هایی را تهیه و به داخل کوچه ها می رفتیم و بچه ها را دعوت می کردیم تا در گوشه ای جمع شوند تا بتوانیم بخشی از کتاب را برایشان بخوانیم.

وی بیان کرد: سپس کتاب ها را به آنان می دادیم و آنها هم با خواندن و خلاصه نویسی کتاب در وقت مناسب تحویل کتابخانه کانون می دادند و جایزه می گرفتند، از این رو با اجرای این طرح در بین ۲۶ هزار کانون کشور باز هم کانون برتر شناخته شدیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه دشمن بیکار ننشسته و روی ذهن و افکار فرزندان ما کار می کند و فضای مجازی روزبروز بیشتر در خانه ها نفوذ میکند و کتاب خواندن کمرنگ شده است، اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز یکبار دیگر در بخش رواق کتاب یک سر عروسکی تهیه کردیم و با پوشاندن لباس محلی و دادن شخصیت «ننه گیل مار» بچه ها را از کوچه ها به مساجد دعوت کردیم تا در درون مسجد پای قصه خوانی این مادر بزرگ عروسکی بنشینند، پس از آن به مدارس، مساجد و جشنواره هایی که برگزار می‌شد حضور پیدا می کردیم و با این تبلیغ، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را رواج می دادیم که این طرح نیز شایسته تقدیر کشوری شد.

پیرخندان در ادامه برگزاری کلاس های هنری و صنایع دستی برای بزرگسالان را با هدف ایجاد شغل و کارآفرینی از دیگر فعالیت های کانون انصارالزینب(س) دانست و خاطر نشان کرد: در هر صورت مساجد نباید خالی باشند، چرا که در همه زمان ها مساجد محل اجتماع مردم و تبادل اندیشه ها بود و در زمان جنگ نیز نیروهای رزمنده و مبارز ما از همین مساجد برخواستند و به جبهه رفتند.

وی با تاکید بر اینکه البته بسیاری از برنامه ها در مساجد نیاز به مدیریت دارند تا بستر برای حضور جوانان فراهم شود، اظهار کرد: با توجه به گرانی و معیشت سخت می طلبد که برنامه های مختلف بیشتری در مسجد برگزار شود تا افراد بیشتری از آن بهره‌مند شوند.

 

 

پیرخندان همچنین خاطر نشان کرد: در کنار فعالیت های فرهنگی هنری اگر حمایت های مالی مسئولین نباشد کارها با کندی و سختی انجام می شود.

وی در ادامه از افتتاح صندوق قرض الحسنه زینبیه توسط این کانون خبر داد که با ۸۰ نفر عضو اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون دارد و اضافه کرد:  تسهیلات این قرض الحسنه در اختیار اعضای صندوق و یا نیازمندانی که درخواست داشته باشند بدون سود و بدون ضامن قرار می گیرد.

پیرخندان مساجد را آموزشگاه بی هزینه ای دانست که انواع دروس تحصیلی، مهارت های زندگی و هنرها را با کیفیت خوب در اختیار اعضا قرار می دهد و ادامه داد: در مساجد باید بهترین امکانات و بسترها وجود داشته باشد چرا که این خدمات برای ارتقای سطح کمی و کیفی فرزندان همین مملکت است و نتیجه اش بسیار رضایت بخش خواهد بود.

کد خبر 1209183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha