کاهش تورم از ۶۰  به ۴۲ درصد/ «مسجد محوری» اساس دولت سیزدهم

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه تورم ۱۲ ماهه منتهی به دولت جدید ۶۰ درصد بود، گفت: آخرین بار، ۷۰ سال پیش مردم چنین تورمی را تجربه کرده بودند که امروز تورم ۶۰ درصد شهریور ۱۴۰۰ با کمک مردم و با کنترل مخارج اضافی دولت، به ۴۲ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «علی بهادری جهرمی» عصر امروز پنج شنبه (3 شهریور) در نشست با فعالان فرهنگی مساجد و هیئت های اندیشه ورز استان مرکزی با اشاره به وضعیت مساجد، گفت: مساجد ما مهد تعلیم و تربیت هستند و باید بیش از پیش به این پایگاه های فرهنگی، دینی و اجتماعی پرداخته شود.

 

سخنگو، دبیر و رییس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم با اشاره به اینکه اساسا دولت نگاهش مسجد محوری است، افزود: یکی از کارهای ما این است که در یک هفته 31 مسجد را در تهران سر کشی می کنیم و در همه سفرهای استانی هم یکی از محورها، حضور برخی از اعضای کابینه در مساجد است چرا که این دولت از جان و دل اعتقاد دارد که جز از مسجد، هیئت و این بنیان های اصلی و بومی ما چیزی در نمی آید.  

 

وی با اشاره به اینکه مرکزی، استان مفاخر و بزرگان دینی است، ادامه داد: استان مرکزی مفاخر پرور است و مفاخر پرور باقی می ماند چرا که در گذشته مفاخر بزرگی را پرورش داده که این بزرگان در بخش های مختلف بسیار تاثیرگذار بوده اند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: آینده ایران با وجود داشتن دانش آموزانی جوان، انقلابی و ولایی بسیار درخشان است.

 

بهادری جهرمی با بیان اینکه فعالان فرهنگی پشتیبانان نظام و انقلاب اسلامی هستند و باید در راستای جهاد تبیین فعال باشند، افزود: همه فعالان رسانه فرهنگی و اجتماعی باید در جهاد تبیین مشارکت کنند و در وسط میدان تبیین حضور داشته باشیم.

 

سخنگوی دولت یازدهم با بیان اینکه در ابتدای شهریور ۱۴۰۰ دولت جدید منتقل شد که به بیان رهبر معظم انقلاب این دولت در شرایط سختی واگذار شد، گفت: در آن دوره، کسب و کار، سینما، دانشگاه ها و مدارس، سفرها و حتی سلامت تعطیل بود و روزانه بیش از ۷۰۰ کشته در روز به علت کرونا داشتیم.

 

وی با بیان اینکه همه چیز را به برجام و FATF گره زده بودند، بیان کرد: آنچه که قرار بود همه درها را باز کند و چرخ ها را بچرخاند سبب قفل شدن چرخ ها شد و به در بسته رسید.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ میانگین رشد اقتصادی کشور صفر درصد بود، ادامه داد: علاوه بر آن دولت سیزدهم بمب نقدینگی ۴ هزار، هزار میلیارد تومانی را از دولت قبل دریافت کرد که باعث شده بود قیمت مسکن، خودرو و بورس افزایش پیدا کند.

 

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به اینکه هزینه جاری کشور در یک ماه قبل از تشکیل دولت جدید حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بود که شش ماه بعد به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان یعنی دو برابر رسید، ادامه داد: وقتی ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری به وجود آید مجبور به خلق پول هستید اما دولت سیزدهم دست به این اقدام نزد و بجای خلق پول به چاره اندیشی پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه تورم ۱۲ ماهه منتهی به دولت جدید ۶۰ درصد بود، اظهار کرد: آخرین بار، ۷۰ سال پیش مردم چنین تورمی را تجربه کرده بودند که امروز به جرات می گوییم تورم ۶۰ درصد شهریور ۱۴۰۰ با کمک مردم و با کنترل مخارج اضافی دولت، به ۴۲ درصد رسیده است.

 

سخنگوی دولت سیزدهم در ادامه با بیان اینکه تراز مالی طی چند سال منفی بوده است، گفت: این مهم از فروردین ماه مثبت شده است علت آن این است که دولت در حوزه پیشران اقتصادی سرمایه گذاری کرده است.

 

وی با بیان اینکه اکنون رشد نقدینگی کنترل شده و تراز تجاری مثبت شده است، اظهار کرد: رشد تورم به صورت کنترل شده در آمده و تورم نقطه به نقطه که ۶۰ درصد بود الان به ۴۰ درصد رسیده است.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شورای عالی نخبگان ۱۱ سال بود که تشکیل جلسه نداده بود، گفت: در دولت سیزدهم این بنیاد با حضور رییس جمهور تشکیل جلسه داد و اکنون فعال شده است و آیین نامه و جذب نخبگان در بخش‌های اداری و اجرایی اصلاح شده است.

 

بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در ابتدای کار دولت سیزدهم پنج هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان وجود داشت که اکنون به هفت هزار شرکت دانش بنیان رسیده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های فرهنگی دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: دشمن برای فلج کردن کشور حوزه اقتصاد را هدف قرار داده و با سیاه نمایی رسانه های معاند این مهم را پر رنگ کرد و در کنار آن نیز جنگ فرهنگی را در پیش گرفت که این موارد با هوشیاری همگانی ملت ایران روبرو شد و خنثی کننده توطئه های دشمنان بود.

 

 

 

کد خبر 1209269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha