حفظ منشور حقوق بیمار، مهم‌ترین مسئولیت سازمان نظام پزشکی است

محرمی گفت: سازمان نظام پزشکی در وهله اول حافظ منشور حقوق بیمار و در وهله بعدی، حامی جامعه پزشکی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان امروز در آئین نکوداشت روز پزشک و داروساز، جایگاه اجتماعی، شغلی و حرفه‌ای جامعه پزشکان و داروسازان و سایر حِرَف مرتبط با حوزه سلامت را قابل تامل دانست و اظهار کرد: سیاست‌گذاران حوزه سلامت همواره باید حفظ و ارتقاء جایگاه این حوزه و دست‌اندرکاران و متولیان آن را مدنظر قرار دهند.

 


محمد محرمی با اشاره به جایگاه علمی دانشمندانی چون شیخ‌الرئیس‌ا‌بوعلی‌سینا و حکیم محمدبن‌زکریای‌رازی، تصریح کرد: سرآمد بودن ایران در حوزه سلامت مرهون وجود چنین اسطوره‌هایی است و ما نیز ادامه‌دهندگان راه آنان در عرصه علم پزشکی هستیم.

 

 

رئیس سازمان نظام پزشکی استان روز داروساز را فرصتی برای یادآوری مجاهدت‌های علمی، فنی و عملیاتی این جامعه فرهیخته دانست و افزود: جامعه داروسازان همچون پزشکان همواره به صورت فداکارانه و مجاهدانه در همه‌ی عرصه‌ها به خصوص بحران کرونا حاضر بوده‌اند و با توانمندی‌های خود دوشادوش سایر حوزه‌ها فعالیت کرده‌اند.  

 


وی به اجرای طرح دارویار در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح باید با نظارت و هماهنگی‌های لازم کنترل شود تا به طور مطلوب پیش رود.

 

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در سخنانی با تاکید بر ضرورت حضور فرهنگی و فکری نخبگان در جامعه امروزی گفت: امروز نباید پزشکان تنها در عرصه درمان شناخته شوند چون جایگاه و مقامشان فراتراز این هاست.

 


حجت الاسلام شیر محمدی خلاء حضور پزشکان و نخبگان را در بخش فکری و فرهنگی جامعه متذکر شد و نقش و حضور آنها را در این عرصه ضروری و با اهمیت دانست.

 

 

وی با اشاره به( آیه ۳۲ سوره مائده) هرکس نفسی را از مرگ نجات بخشد مانند آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.  گفت: نگاه امروز جامعه بشریت نگاه مادی است و  این نگاه مادی با این آیه و ادبیات سازگار نیست و مقام شما فراتر از محدودیت های مادی است.

 

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود افزود: شما پزشکان در تمام بخش ها و مناطق با همه گروههای جامعه در ارتباطید و جامعه با تلاش شما زنده می ماند  و جای جای این کشور مرهون و بدهکار فداکاری های مدافعان سلامت و شهدایی است که در طول تاریخ  نامشان به یادگار خواهد ماند .
 

کد خبر 1209847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha