حفظ باغات «شهید چمران» شیراز با تبدیل مسیر خاکی آبراهه قنات «منصورآباد» به جداول بتنی

مظفری گفت: مسیر خاکی آبراهه قنات «منصورآباد» هدف حفظ و نگهداری باغات بلوار «شهید چمران» شیراز به جداول بتنی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله مظفری»، امروز (سه شنبه 8 شهریور) از تبدیل مسیر خاکی آبراهه قنات «منصورآباد» به جداول بتنی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: مسیر خاکی آبراهه قنات «منصورآباد» هدف حفظ و نگهداری باغات بلوار «شهید چمران» شیراز به جداول بتنی تبدیل می شود که این کار در حال اجراست.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: قنات ها یک میراث مهم و ارزشمند تاریخی هستند و در پی بازدیدهای مستمر از قنات ها و با هدف تامین آب باغات محدوده بلوار «شهید چمران» شیراز، طرح بهبود سیستم آبرسانی و اصلاح مسیرهای خاکی آبراه قنات های سطح شهر به جداول بتنی در حال اجراست.

وی با اشاره به اهداف این طرح بیان کرد: افزایش سرعت انتقال آب، کاهش هدر روی آب و جلوگیری از برداشت های بی رویه آب جاری از این موارد است.

مظفری اعلام کرد: برای اجراتی این طرح، عملیات خاکبرداری، زیرسازی، شیب بندی و لبه گذاری انجام شده و تاکنون حدود یک هزار متر از مسیرهای اصلی جدول گذاری شده است.

کد خبر 1210896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha