ستاد استانی تحقق "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" فعال شد

استاندار خراسان شمالی در نخستین جلسه شورای اداری این استان، از فعال شدن ستاد استانی تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، مهندس ابوطالب شفقت، استاندار خراسان شمالی، امروز ( 19 فروردین) در نخستین جلسه شورای اداری این استان در سال جاری که با حضور اعضا در محل سالن شهید ماژانی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در نظام دینی دو موضوع خدا محوری و دین محوری در راس قرار دارد، بر برنامه ریزی و بهره مندی از فرصت خدمتگزاری و دستیابی به رضای الهی تأکید کرد.


وی با تأکید بر اهمیت توجه و برنامه ریزی بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و عملی ساختن شعار سال جاری خطاب به مدیران خواست تا از تکرار کلامی این شعار بپرهیزند و تلاش خود را در جهت تحقق و عملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در این راستا بکار ببرند.

 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، حمایت از سرمایه گذاران و توسعه تولیدات داخلی را مورد توجه مسئولان دستگاه های اجرایی حاضر در این جلسه قرار داد و از تشکیل ستاد استانی تحقق فرمان آیت الله خامنه ای در توسعه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خبر داد.
 

استاندار خراسان شمالی افزود: باید با آسیب شناسی و شناخت اولویت های توسعه و ظرفیت های استان زمینه این مهم را فراهم آوریم.
 

وی با اشاره به قابلیت های اقتصادی و توان بالای استان برای افزایش تولیدات داخلی، اظهار داشت: در سال گذشته 470 میلیارد تومان از طریق هدفمند کردن یارانه ها وارد استان شد و مجموعا سه هزار و 500 میلیارد تومان نقدینگی از سوی دولت به استان سرریز شد.
 

شفقت، محور اصلی تولید در استان را کشاورزی عنوان کرد و خواست تا با تلاش علاوه بر رفع تورم و بی کاری و ایجاد اشتغال، تولیدات کشاورزی اعم از دامی و زراعی در سال پیش رو به چند برابر مقدار تولید شده در سال گذشته افزایش یابد.
 

وی ساماندهی تشکل های اقتصادی و اتحادیه ها و تعاونی ها در این راستا را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر به علت اهمال، تعدادی از تعاونی ها ورشکست شده اند دلیلی ندارد این خسران از سهام مردم جبران شود و این حرکت خیانت است.
 

وی خواست تا مدیران در این رابطه برای حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخل استان متعهد شوند و با نگاهی نو و با هدف تحول برنامه ریزی و عمل نمایند.
 

شفقت در این رابطه همچنین از مدیران دانشگاه ها نیز خواست تا در عرصه علمی و فنی وارد شده این حوزه را افزایش دهند و دانشگاه ها از حالت مدرسه ای خارج شوند.
 

پایان پیام/

کد خبر 121126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha