ایران قطب پدافند هوایی در غرب آسیا محسوب می شود/ عاشورا الهام بخش جبهه حق

امیر سرتیپ حدادی سامانی گفت: ایران با خودکفایی و تامین نیازهای تجهیزاتی خود، قطب پدافند هوایی در غرب آسیا محسوب می شود و امنیت آسمان کشورمان مرهون تلاش های این یگان با همکاری دیگر نیروهای نظامی و امنیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، امیر سرتیپ «علی حدادی سامانی» امروز (جمعه ۱۱ شهریور) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه اصفهان به مناسبت سالروز تشکیل پدافند هوایی در کشور اظهارداشت: در طول 43 سال انقلاب اسلامی یگان های نظامی ارتش در تامین امنیت و مقابله با دشمن تلاش های زیادی داشته و در این مدت به خودکفایی در حوزه تجهیزات نظامی دست یافته اند.

 

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور افزود: خوداتکایی در ساخت تجهیزات نظامی برای تامین امنیت آسمان کشور از جمله اقدامات صورت گرفته در نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده که این یگان را به عنوان قطب تجهیزات پدافندی غرب آسیا مطرح کرده است.

 

وی ادامه داد: خودکفایی در ساخت تجهیزات به واسطه تلاش نیروهای جوان کشورمان و بهره گیری از توان تشکل های دانش بنیان صنایع دفاعی کشور موجب شده تا با کاهش وابستگی هیچ گاه در تامین نیازهای امنیتی آسمان کشور دچار اختلال نشویم.

 

امیرسرتیپ حدادی، معتقد است امروز امنیت آسمان کشورمان خط قرمز نیروی پدافند هوایی بوده و همه حرکت ها در این فضا تحت نظارت قرار گرفته و هیچ پرنده ای اعم از نظامی و مسافربری بدون هماهنگی در کشورمان پرواز ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور جز نقاط مهم پدافندی کشور محسوب شده و دستاوردهای زیادی در خودکفایی، به روز رسانی و تعمیرات تجهیزات در کنار اقدامات نظارتی و تامین امنیت داشته است.

 

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور تربیت نیروی انسانی را مهم خواند و گفت: نیروهای یگان پدافند هوایی با بهره گیری از علوم روز و تقوا و تعهد در مسیر انجام وظایف خود تلاش کرده و نقش آفرینی آنان در حوزه های مختلف از گذشته تاکنون مشهود است.

 

عاشورا الهام بخش جبهه حق

وی در بخشی از سخنان خود به در پیش بودن اربعین امام حسین(ع) و ایام رحلت آیت الله ناصری اشاره کرد و اذعان داشت: قیام عاشورا درس های زیادی برای دشمن شناسی و درک واقعیت ها داشت که این مکتب الهام بخش پیروزی جبهه حق بوده و جمهوری اسلامی ایران بر پایه این قیام ارزشمند به جایگاه امروز خود رسیده است.

 

امیر حدادی، تلاش برای کسب اقتدار ملی را ناشی از ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها بیان کرد و اذعان داشت: اعمال نفوذ دشن و تحریم ها هیچ گاه مردم را از پای در نیاورده و آنان با الگوگیری از قیام کربلا در برابر دشمن ایستاده اند.

 

وی مادی گرایی را عامل دوری از خاندان عصمت و طهارت و بی توجهی به خاندان امام حسین(ع) دانست و گفت: بسیاری در این روزگاران فریب دشمن را خورده و از مسیر حق دور شده اند و شخصیت هایی مثل آیت الله ناصری با خودسازی و علم و تقوا منشا خیر بوده و مردم عاشق آنان شده اند.

 

کد خبر 1211954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha