نیروی زمینی با تکیه بر تجربیات علمی و فناوری شهدا و عالمان جنگ پاسخگوی تهدیدات دشمن است

امیر حیدری با اشاره به بهره گیری از تجربیات و ابتکارات علمی و فناوری شهدا و عالمان جنگ گفت: امروز نیروی زمینی قدرتمند و پاسخگو به هر تهدیدی است که از سوی دشمن شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر کیومرث حیدری در حاشیه همایش ملی شناسایی و آینده پژوهی تهدیدات نوین نظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه نیروی زمینی تا چه اندازه از علم و فناوری در جنگ استفاده کرده است، گفت: همایشی که امروز برگزار شده است، نشان دهنده پایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس است. امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بستر خود در دانشگاه افسری یک هزار و 184 افسر شهید در دفاع مقدس دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: این افسران شهید عالمان جنگ هستند، عزیزانی هستند که فرهیخته و دانش آموخته این دانشگاه بوده و در دفاع مقدس با فناوری توانستند یگان های خود را هدایت کنند و به سمت پیروزی عظیمی که در کنار سایر نیروی های رزمنده رقم خورد، برسند.

 

امیر حیدری یادآور شد: بدون شک هیچ جنگ و نبردی بدون توسل به علم و فناوری به پیروزی نمی رسد.

 

وی یادآور شد: علم و فناوری بال پرواز یک رزمنده است که هدفی در جنگ دارد و آن هدف رسیدن به پیروزی است. در دفاع مقدس علاوه بر اینکه رزمندگان در نیروهای مسلح به علم و فناوری مجهز بودند و نمونه بارز آن این است که تمام تانک ها و نفربرهایی که در جنگ از آنها استفاده کردیم از ارتش طاغوت به دست ما رسیده بود، پس افسران و درجه داران ما علم یافتند که چگونه از این تجهیزات استفاده کنند و چگونه از بالگردها بهره ببرند و تانک ها را به حرکت درآورند.

 

وی گفت: موضوع مهم تر در دفاع مقدس وجود دارد و آن این است که با توکل بر خدا موضوع علم و فناوری و خلاقیت است که تمامی این موارد زمینه علمی داشته و با توکل بر خدا توانستیم جنگ را به پیروزی برسانیم. ما امروز نیز بر این بستر علم و فناوری سوار هستیم و نیروی زمینی جمهوری اسلامی ایران با توکل بر خدا و استفاده از تجربیات شهیدان و عالمان گذشته در تمام رسته های نیروی زمینی (23 رسته) در لبه فناوری حرکت می کند.

 

وی یادآور شد: از فناوری در موضوع پهباد که بالاترین رده فناوری است، امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی زمینی در قرارگاه 313 پهبادی ارتش دیده می شود. امروز ملت ایران قدرت پهبادی ما را مشاهده کرده اند.

 

وی با اشاره به پیشرفت های الکترونیکی، فنی و انواع فناوری های جنگال و مخابرات در ارتش یادآور شد: در انواع فناوری هایی که امروز دنیا به آن متکی است، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی در لبه فناوری های علمی در شرکت های دانش بنیان حرکت می کند و نیروی زمینی قدرتمند و پاسخگو به هر تهدیدی است که از سوی دشمن شکل بگیرد.

کد خبر 1212216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha