نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما/ ایجاد یکصدهزار متر ترمینال برای فرودگاه مهرآباد در حال برنامه ریزی است

سیدی با اشاره به مهمترین نیازهای ناوگان هوایی کشور از جمله نوسازی و بازسازی باند پرواز و... گفت: بر اساس مطالعات انجام شده نیاز به ۵۵۰ فروند هواپیما برای ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه مناطق آزاد و نفتی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا سیدی، دوشنبه(۱۴ شهریور) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه های استان با بیان اینکه پروژه های فرودگاهی زیادی داریم؛ افزود: : 96 پروژه ضروری تعریف شده و بعضی از فرودگاه ها بیش از 30 سال ساخته شده و نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

 

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور اظهار کرد: فرودگاه سیرجان تقریباً از کار افتاده که اگر تا پایان امسال تعمیر نشود عملاً امکان فراز و فرود در این فرودگاه وجود ندارد.

 

 

وی با بیان اینکه هر کاری بتوانیم برای رونق و توسعه پنج فردگاه استان کرمان انجام می دهیم؛ تصریح کرد: اما 55 فرودگاه در کشور داریم که همه آنها سهم دارند.

 

 

سیدی ادامه داد: به جز فرودگاه کرمان بیش از 80 درصد هزینه های دیگر فرودگاه های استان کرمان از اعتبارات محلی تأمین شده از جمله هزینه های فرودگاه بم از محل عوارض خرما، رفسنجان از محل شرکت ملی مس و شرکت پسته و سیرجان از محل منطقه ویژه تأمین شده لذا حق استان کرمان نسبت به استان هایی که صد درصد هزینه های آنان از محل اعتبارات ملی تأمین شده بیشتر است

 

 

وی با اشاره به اینکه بی تدبیری بی سابقه ای در تخریب اسکلت مستحکم فرودگاه کرمان اتفاق افتاد که باید دوباره ساخته شود؛ اظهار کرد: مهرآباد؛ فرسوده ترین فرودگاه کشور است و ۱۰۰ هزار متر ترمینال برای آن در حال برنامه ریزی است که تا سه سال آینده و پایان دولت ساخته و مجموعه آبرومندی برای کشور شود.

 

 

سیدی تصریح کرد: نیاز واقعی فرودگاه های کرمان بیش از دو برابر وضع موجود است و حدود دو میلیون مسافر(در هفته) است اما در حال حاضر چون پرواز منظم ندارد، حدود ۸۰۰ هزار نفر مسافر{در هفته}جابجا می کند.

 

 

وی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده نیاز به ۵۵۰ فروند هواپیما برای 53 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و 10 فرودگاه مناطق آزاد و نفتی داریم که جوابگوی مسافران باشد.

 

 

سیدی با اشاره به اینکه پروازهای حج امسال را با اعمال شاقه انجام دادیم؛ ادامه داد: در حال حاضر۱۷۰ هواپیمای سرخط داریم که گاهی ۱۴۰ پرواز می شود در حالیکه نیاز ما به بیش از نزدیک چهار برابر وضعیت موجود است.

 

 

وی اظهار کرد: شرکت هواپیمایی ماهان با دو فروند هواپیمای توپولف از کرمان شکل گرفت لذا انتظار داریم توجه بیشتری به این فرودگاه داشته باشد و ما هم به شرکت های هواپیمایی که در کرمان پرواز بگذارند کمک می کنيم ان شالله بتوانیم تعداد پروازهای بیشتری در استان کرمان داشته باشیم.

 

 

سیدی با اعلام این مطلب که طرح جامع پنج فرودگاه استان کرمان تدوین شده و تعدادی از آنها نیاز به بازبینی دارند؛ گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور آمادگی همکاری با سرمایه گذاران در فرودگاه های استان کرمان را دارد و امکانات نیز در اختیار آنها قرار می دهد.

 

کد خبر 1213002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha