اعزام ۳۰ دانشجوی علوم پزشکی جهرم به اردوی جهادی

حجت الاسلام دستداده گفت: ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌، به اردوی جهادی مناطق محروم شهرستان جهرم اعزام شدند.

حجت الاسلام «زین العابدین دستداده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: در ادامه برنامه های اردوی جهادی دانشجویی با هدف  کمک به رفع محرومیت مناطق محروم، روز گذشته، ۳۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی جهرم به همت بسیج دانشجویی، به مناطق «موردک و تشک» بخش مرکزی جهرم عازم شدند. 

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: دانشجویان این دانشگاه که در اردوهای جهادی قبل نیز حضوری فعال داشتند فعالیت هایی مانند فرهنگی، آموزشی، غربالگری و بیماریابی را ارائه خوهد داد. 

 

وی بیان کرد: در این طرح جهادی، دانشجویان در عرصه بهداشتی و حوزه سلامت، انجام تست های فشارخون و قندخون و اکسیژن خون و تب سنجی ساکنان این مناطق را در  دستور کار خود قرار داده اند که پس از  بیماریابی، بیماران را طبق هماهنگی صورت پذیرفته به پزشکان متخصص درمانگاه «پیمانیه» ارجاع می دهند. 

 

حجت الاسلام دستداده اظهار کرد: از دیگر خدمات این دانشجویان می توان به تهیه بسته های بهداشتی و فرهنگی با هدف  کاهش محرومیت از ساکنان این مناطق اشاره کرد که به اهالی این مناطق اهداء خواهد شد. 

 

وی در پایان گفت:‌این اردوی جهادی به همت بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد و تا پایان هفته به مدت سه روز ادامه دارد.

 

به گزارش شبستان، اردوی جهادی «عهد خدمت دانشجویی» ویژه دانشجویان بسیجی شهرستان جهرم به منظور ارائه خدمات به روستاهای محروم این شهرستان برگزار می شود.

 

 این اردوی جهادی در سه زمینه فرهنگی، سلامت و آموزشی، خدمات ویژه ای را به اهالی روستاهای محروم ارائه می کند.

 

در راستای اردوی جهادی و در حوزه فرهنگی برنامه هایی همچون پخش انیمیشن، مسابقه نقاشی و سرود و اهدای جوایز ویژه کودکان و پخش بسته های معیشتی و بسته های های بهداشتی ویژه اهالی روستا انجام می شود.

 

در بخش سلامت نیز غربالگری سلامت با حضور دانشجویان علوم پزشکی،  پزشک عمومی، دندانپزشک و پزشک زنان و همچنین واکسیناسیون عمومی صورت می گیرد.

 

بخش آموزشی این اردوی جهادی شامل آموزش بهداشت، آموزش تحصیلی، حضور مشاور خانواده بوده و خدمات دیگری همچون عمرانی هنری، اجتماعی، ورزشی و... نیز در راستای این اردوی جهادی انجام می شود.

 

کد خبر 1213596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha