تردد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری در مرز‌های کشور

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: از ابتدای شهریور تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات مشرف شده اند که تاکنون ۱۶۰ هزار زائر به کشور برگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، سردار «محمد شرفی» روز چهارشنبه در مرز مهران، اظهار کرد: ۶۰ درصد تردد‌ها در مرز زمینی مهران صورت گرفته است و مرز‌های شلمچه و سپس چذابه نیز مرز‌های بعدی پرتردد برای زائران بوده است.

 

وی در ادامه از اعمال محدودیت تردد در محور ایلام به مهران خبر داد و گفت: کامیون‌ها و تریلی‌های حامل مواد غذایی از شب گذشته ممنوعیت تردد به مرز مهران دارند و موکب دارانی که قصد خدمت در کربلا دارند، باید از مرز سومار و خسروی تردد کنند.

 

سردار شرفی به ظرفیت پارکینگ‌های اختصاصی در ورودی شهر مهران اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد ظرفیت پارکینگ‌های شخصی تکمیل شده و امکان ورود خودرو‌های شخصی به داخل شهر مهران داده نمی‌شود.

 

وی به تشریح روند صدور گذرنامه پرداخت و اظهار کرد:صدور گذرنامه ویژه اربعین به شرایط پایدار رسیده و ۲۴ ساعته صادر می‌شود. به هیچ وجه گذرنامه ویژه اربعین در مرز‌ها صادر نمی‌شود.

 

سردار شرفی در ادامه تاکید کرد: اتباع خارجی غیر مقیم فقط از طریق مرز‌های هوایی می‌توانند به عتبات عالیات مشرف شوند.

 

وی در پایان  خاطرنشان کرد: مشکل تردد اتباع خارجی مقیم کشورمان در مرز شلمچه هنوز برطرف نشده است و در حال رایزنی برای حل مشکل آنها هستیم.

کد خبر 1213717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha