شتاب بخشی به باسواد کردن مردم، اولین سیاست سازمان سوادآموزی است

وزیری رویکرد شتاب بخشی به باسوادی و باسواد کردن همه اقشار جامعه را اولین سیاست اولویت دار سازمان سوادآموزی معرفی کرد و گفت: ما به معلمانی نیاز داریم که کلاس درس آنان محل تکانش اندیشه باشد و همچنین دارای روحیه جهادی و انقلابی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «سید جمال وزیری» امروز(۱۹ شهریور) در جلسه معاونین آموزش و پرورش استان به سخنان رهبر معظم (مد ظله العالی) در مورد سواد آموزی اشاره کرد و گفت: ایشان سواد آموزی را یک جریان مهم فرهنگی می داند که باید در دو بعد توسعه و تعمیق سواد ادامه یابد.

 

معاون سواد آموزی خراسان رضوی افزود: با توجه به ظهور پدیده های جدید در جهان باید به ارتقای سواد عمومی جامعه در همه ابعاد کمک کنیم. عصر کنونی از فضاهای مجازی گذشته و تبدیل به شبکه تارهای عنکبوتی شده است و رقبای نامرئی ظهور پیدا کرده اند.

 

وزیری عصر حاضر را، سلطنت مهارت و ابزارگرایی و خود ساختگی دانست و بیان کرد: ما به معلمانی نیاز داریم که کلاس درس آنان محل تکانش اندیشه باشد و همچنین دارای روحیه جهادی و انقلابی و با انگیزه و نشاط باشند.

 

وی رویکرد شتاب بخشی به باسوادی و باسواد کردن همه اقشار جامعه را اولین سیاست اولویت دار سازمان سوادآموزی معرفی کرد و گفت: توسعه عدالت آموزشی، پوشش حداکثری بازماندگان از تحصیل با تشکیل مجمع خیرین، استفاده از حلقه های میانی، ارتقاء سطح کیفی همه فعالیت های سوادآموزی در تمام ابعاد، ترویج و تحقیق فرهنگ نماز و مهدویت، توسعه برنامه های مکمل سواد آموزی، توسعه شورای تعلیم و تربیت روستا و تشکیل باشگاه سوادیاران را از دیگر رویکردهایی این معاونت برشمرد.

 

معاون سواد آموزیخراسان رضوی، تدوین اطلس سوادآموزی استان با پویش نقطه ای، تدوین سند جامع سوادآموزی، برگزاری یادواره شهداء، چاپ کتاب بی سوادان با نیازهای ویژه به خط بریل و اردوی زیارت اولی های دانش آموزان کم سواد با نیازهای ویژه را از برنامه های در دست اجراء معاونت سوادآموزی استان در سال جاری عنوان کرد.

 

وی به تفاهم نامه تجمیعی شهرستان ها و ابلاغ آن ها از طریق فرمانداری ها اشاره کرد و عنوان کرد: اجرای دقیق مدرسه محوری، ارتقای سطح کیفی مراکز یادگیری و شوراهای پشتیبانی از مواردی است که با جدیت دنبال می شود.

کد خبر 1214464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha