کاهش شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری در وضعیت پایداری قرار دارد

احمدی گفت: کاهش شیوع کرونا در استان در وضعیت پایداری قرار دارد اما بازگشت زائران اربعین حسینی و بازگشایی مدارس می تواند عاملی برای افزایش شیوع ویروس باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «علی احمدی» امروز (شنبه ۱۹ شهریور) در نشست ستاد استانی کرونا که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس و بازگشت زائران اربعین حسینی و احتمال شیوع پیک جدید کرونا اشاره و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان کم شده است.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال شیوع بیماری‌های فصل سرد سال مانند آنفلوآنزا افزود: باید با تداوم رعایت شیوه نامه ای بهداشتی از شکل گیری موج بعدی کرونا جلوگیری کنیم.

 

احمدی با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری هستند، خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بدحال هم به صورت چشمگیری کاهش یافته است این در حالی است که بایستی نسبت به بازگشت زائران اربعین حسینی و بازگشایی مدارس حساسیت ویژه نشان داد.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور ۲۰ هزار نفر از چهارمحال و بختیاری در مراسم پیاده‌ روی اربعین حسینی بر اساس آمار سامانه حج و زیارت یادآور شد: زائران پس از بازگشت به استان به‌منظور جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا رصد می‌شوند.

 

کد خبر 1214612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha