بیش از ۲۳ هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف شده آزادسازی شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی بیش از ۲۳ هزار متر مربع از اراضی ملی استان را رفع تصرف و از چنگال متصرفان آزاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «قاسم قاسمی» امروز یک شنبه اعلام کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی ضمن جلوگیری از هرگونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، در مرداد ماه سال جاری با اجرای ۶ مورد عملیات رفع تصرفات فوری و یک مورد اجرای احکام قضایی، موفق به باز پس گیری حدود 23 هزارو ۶۳۵ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به جزئیات این هفت مورد گفت: از تعداد مذکور، دو مورد رفع تعرض فوری  به مساحت هزارو ۴۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۷/۵ میلیارد ریال و یک مورد اجرای احکام قضایی (خلع ید) به مساحت هفت هزار متر مربع و به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد ریال مربوط به شهرستان بجنورد و دو مورد رفع تعرض فوری به مساحت هزارو ۸۵۰ متر مربع به ارزش تقریبی ۷/۵ میلیارد ریال مربوط به شهرستان شیروان بوده است.

 

قاسمی افزود: همچنین یک مورد رفع تعرض فوری به مساحت دوهزارو ۷۴۵ متر مربع به ارزش تقریبی ۱۱ میلیارد ریال مربوط به شهرستان فاروج و یک مورد رفع تعرض فوری به مساحت 11 هزار متر مربع به ارزش تقریبی ۵۵ میلیارد ریال مربوط به شهرستان جاجرم است که نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام شد.

 

وی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی، گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

 

 

کد خبر 1214786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha