۴۰ تیم عملیاتی هلال احمر در کردستان آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند

جلالی گفت: ۴۰ تیم در سطح کردستان آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند که فقط در مرز باشماق و شهر مریوان ۱۳ تیم عملیاتی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

«پیام جلالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، اظهار کرد: با توجه به رسمی شدن مرز باشماق مریوان برای تردد زائران اربعین حسینی، جمعیت هلال احمر کردستان از روزهای اولیه آغاز پیاده‌روی اربعین در کردستان حضور فعالی در تمام نقاط استان داشته است.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: بطور کلی‌تمام تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان ۲۴ ساعته در طول شبانه‌روز در حال آماده‌باش قرار دارند.

 

 

جلالی یادآور شد: ۴۰ تیم در سطح استان آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند که فقط در مرز باشماق شهر مریوان ۱۳ تیم عملیاتی آماده ارائه خدمت به زائران هستند.

 

 

وی با اشاره به اینکه تعدادی خودرو نیز در پایگاه های جاده‌‌ای مسیرهای مواصلاتی استان‌ مستقر شده‌اند تا پاسخگوی حوادث احتمالی باشند، اضافه کرد: پایگاه های هلال احمر از نقطه صفر مرزی مستقر شده‌اند و تمامی امکانات و نیروها در این مرز قرار دارند.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان کرد: در صورت وقوع هرگونه حادثه در آن‌سوی مرز و در خاک عراق نیروهای هلال احمر استان کردستان آمادگی اعزام را دارند.

 

 

جلالی عنوان کرد: در فاصله بین مرز باشماق تا داخل مریوان یک پایگاه موقت نیز اضافه شده است و اصلی‌ترین پایگاه اسکان زائران توسط هلال احمر انجام می‌شود که در سالن زاگرس مریوان بصورت ۲۴ ساعته پذیرای زائران اربعین حسینی بوده است.

 

 

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار زائر در سالن یاد شده اسکان یافته و تا پایان مراسم معنوی اربعین نیز آماده اسکان سایر زائران هستیم.

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در پایان افزود: یک فروند بالگرد نیز در مرکز استان مستقر است که در صورت نیاز، آمادگی انجام خدمات هوایی را خواهد داشت.

کد خبر 1216037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha